Zenna is een elf en wordt bijna 21 jaar. Dit betekent dat ze in een bepaalde groep komt. Er zijn 3 verschillende groepen. Zenna's familie zijn allemaal boselfen. Volgt Zenna haar familie? Of wordt ze uitgekozen tot een andere groep?
Ik wordt wakker en voel de warmte van de zon door het raam heen op mijn lichte huid. Vandaag is het zover. Ik ben 21 jaar geworden en dit betekent dat ik uitgekozen zal worden voor een groep. Er zijn 3 verschillende groepen. Je hebt de Bos Elfen, de Vecht Elfen en de zeldzaamste groep van allemaal; de Wonder Elfen. Deze groep ís zo zeldzaam, omdat je 'speciaal' moet zijn om uitgekozen te worden. Iedere groep doet zijn eigen taak. De Bos Elfen zorgen voor de dieren en de natuur. De Vecht Elfen zorgen voor de veiligheid van alle elfen. Zij worden ook wel de Wachters genoemd. De Wonder Elfen zijn nogal geheimzinnig, niemand weet eigenlijk wat zij doen. Wat ik wel weet is dat ze bovennatuurlijke krachten hebben. Ooit heb ik een Wonder Elf gezien, hij had de prachtigste vleugels van heel het Elfenrijk. Stiekem had ik er veel bewondering voor, maar heel mijn familie zijn Bos Elfen. Ik wordt vast ook uitgekozen als Bos Elf. Ik ben er als het ware voor geboren.
Ik lig nog op bed en kijk opzij. Mijn moeder heeft gisteravond een prachtige jurk uitgezocht. Hij is blauw en lang tot mijn enkels en er zitten overal wonderbaarlijk mooie vlinders op. Ik hoop dat vandaag zo snel mogelijk voorbij is. Als ik er aan denk dat er honderden elfen naar me zullen kijken als ik wordt uitgekozen krijg ik al rillingen.
Ik sta voor de spiegel en bekijk mezelf van top tot teen. Ik heb donkerbruin haar, kastanjebruine ogen en kleine elfen oren. Mijn vleugels zijn nog wit van kleur. Dit is altijd zo totdat je uitgekozen wordt. Daarna krijgen ze een andere kleur. Ik heb de blauwe jurk aangetrokken en hij staat me best goed. Al zeg ik het zelf. Mijn broertje van acht komt binnen gelopen. 'Gefeliciteerd, zus' zegt hij. 'Wat zie je er mooi uit!' Ik grinnik. 'Gelukkig is het maar voor één dag, morgen loop ik gewoon weer in normale kleren hoor!' zeg ik. Nu lopen ook mijn ouders mijn kamer binnen. 'Wat zie je er prachtig uit, lieverd! En gefeliciteerd met je 21ste verjaardag' zegt mijn moeder. Mijn vader geeft me een kus op mijn voorhoofd en kijkt me lachend aan. 'Ben je er klaar voor, schat?' Mijn gezicht verstijft. 'Ja' zeg ik liegend.
Het is zover. Samen met mijn ouders en mijn broertje vlieg ik richting 'De Grote Boom.' Dit is de plek waar alle belangrijke dingen gebeuren, waaronder dit. Mijn hart bonkt in mijn keel als ik zie hoeveel elfen er aan komen vliegen. Deze elfen komen allemaal voor mij en de 2 andere elfen die ook 21 geworden zijn. We lopen naar binnen. In het midden van de enorm grote zaal staat de grootste boom die ik ooit heb gezien. Het is er erg licht, omdat er duizenden ramen zijn. Door de ramen schijnt de zon midden op de boom. Het is een prachtig gezicht. Aan de zijkant staan honderden stoelen. De meeste elfen zitten al. Ik kijk mijn ouders en broertje aan en we weten alle vier dat het tijd is om afscheid te nemen. Ik geef ze een kus en loop naar mijn stoel naast de andere 2 elfen. Ik kijk achterom en zie dat mijn ouders en broertje gaan zitten in het publiek.
Na 10 minuten is het muisstil in de zaal. Iedereen is er en de deuren sluiten. Ik merk dat ik het steeds spannender ga vinden. Er komt een mannelijke elf aan vliegen. Hij ziet er belangrijk uit. Hij staat in het midden van de zaal en alle ogen zijn op hem gericht. Achter hem staat een soort kleine fontein met water. Mijn vader heeft me vroeger verhalen verteld over deze fontein. Naast de fontein staat een tafel en er ligt een klein mes op. Daarmee moet je straks in je vinger gaan snijden, en een druppel bloed in de fontein laten vallen. In het water wordt dan vertoond bij welke groep je hoort. Ik zie een paar Bos Elfen achter de fontein staan. Ze hebben bruine kleren aan en zien er best wild uit. Net als mijn ouders. Als je in het water ziet dat je bij de Bos Elfen hoort, moet je bij dat groepje gaan staan. Naast de Bos Elfen staat het groepje van de Vecht Elfen. Zij zien er heel anders uit. Veel netter en strakkere kleren. Ze dragen allemaal een pijl en boog of een zwaard. Ze kijken allemaal erg zelfverzekerd uit hun ogen. Maar waar staan de Wonder elfen? Ik kijk om me heen en zie achter me een jongen tegen een paal aan staan. Hij kijkt me diep in mijn ogen aan en ik wordt er ongemakkelijk van. Ik heb hem nog nooit eerder gezien. Ik draai me weer om en luister aandachtig naar wat de belangrijke elf te zeggen heeft.
'Welkom allemaal' zegt hij. 'We zijn hier bij elkaar gekomen omdat er weer drie elfen 21 jaar geworden zijn. We weten allemaal wat er dan moet gebeuren.' De man kijkt onze richting op en ik voel de honderden ogen van het publiek ook onze kant op kijken. Hij noemt een naam; 'Evy Zand.' Het meisje naast mij staat op en loopt naar voren. Ze pakt het mes en snijdt zichzelf in haar wijsvinger, het druppel bloed laat ze vallen in het water van de fontein. Iedereen zit vol verwachting te kijken. Het water toont een bruin blad. Dat betekent dat ze hoort bij de Bos Elfen. Haar witte vleugels veranderen van kleur en ze worden bruin. Ik zie dat ze lacht en bij de Bos Elfen gaat staan. Iedereen klapt. De belangrijke elf loopt naar voren en kijkt naar de jongen naast mij. 'Evan Sanders' roept hij. De jongen loopt zelfverzekerd naar voren en pakt het mes. Ook hij snijdt zichzelf in zijn wijsvinger en laat het bloed vallen in het water. In het water verschijnt een zwaard. Ook zijn witte vleugels veranderen van kleur. Het verandert naar een mooie groene kleur. Hij hoort dus bij de Vecht Elfen en loopt hun kant op. Alweer begint het publiek te juichen.
Nu is het mijn beurt.
JE LEEST
HER WINGS
FantasyZenna is een elf en wordt bijna 21 jaar. Dit betekent dat ze in een bepaalde groep komt. Er zijn 3 verschillende groepen. Zenna's familie zijn allemaal boselfen. Volgt Zenna haar familie? Of wordt ze uitgekozen tot een andere groep?