Revenge?

977 46 0
                                    

Di pagi yang indah nan bahagia..sedang tidur seorang jejaka..dengan nyenyaknya.





"Hyung!!!!!!!!!" jerit Jungkook.

"Mmm"

"Bangun!!!!! Dah lewat dah ni!!!!"

"Mmm 5 minit.." kata Taehyung.

"Banyakla kau..cepatla bangun..nanti eomma marah," Jungkook menggoncangkan tubuh hyungnya dengan kuat.

"Ishh yela2..kau ni kan.."

Taehyung menggosok matanya dan terus ke bilik air untuk menyiapkan diri.

*done bersiap*

"Morning eomma!" sapa Taehyung.

"Bangun pun ingat tak bangun dah," kata Puan Kim.

"Hehe" Taehyung menggosok lehernya.
Dia mengambil tempat bersebelahan Jungkook dan menikmati sarapan yang terhidang.

SKIP

Sekolah...

"Taehyung-ssi!" jerit Jimin.

"Yo wassap!" Taehyung menepuk bahu kawan baiknya itu.

"Eh mana Kookie?" tanya Jimin.

"Kau ni macam tak kenal pulak dia tu. Mestila dah ada dalam kelas,study. Ni pun aku jalan sorang-sorang. Sian aku," Taehyung mula membuat muka sedih.

"Buat sedih pulak kau ni..macam tak biasa," Jimin menggelengkan kepala.

Taehyung hanya tersengih.

Kringgg

"Jom gi class..dah bunyi loceng.." ajak Jimin.

Mereka pun menuju ke kelas.

*end school*

"Jom balik sesama.." ajak Jimin.

"Kau balikla dulu..lagi satu,tolong bagitahu Jungkook yang aku balik lewat sikit," kata Taehyung.

"Hmm okay. Bye,"

Sebaik sahaja bayang Jimin menghilang,Taehyung terus ke rooftop sekolah a.k.a tempat lepaknya.

Dia terus merebahkan badannya ke sofa yang dibiarkan di situ tapi masih elok.

Tetiba dia terdengar sesuatu.

"Wow! Kau ni mmg gila la,"

"Huh aku Eunha la. Idea aku msti baik punya,"

"Eunha?? Apahal pulak dah ni?" kata Taehyung perlahan. Dia mula memasang telinga mendengar perbualan tersebut secara senyap.

"Tpi kenapa kau buat semua ni?" tanya kawan Eunha.

".." tiada respon,tapi Eunha menggenggam tangannya dengan kuat.

"Eunha?"
"Sebabkan dia la,org yang aku suka kena buang skolah kau tau tak?!!!" jerit Eunha sambil mengalirkan air matanya.

"Ha? Mingyu ke?" tanya kawan Eunha.

Eunha menganggukkan kepalanya.

Flashback

"Okay sekarang kita akan sambung ke bab–"

Tuk tuk tuk

"Maaf mengganggu Cg Choi. Saya nak jumpa Mingyu dengan Vernon di pejabat sekarang " kata pengetua dalam keadaan tegas.

Mereka berdua tetap tak bangun dari tempat duduk mereka.

"Saya kata sekarang!" jerit pengetua.

You're My Love Story{Tae×Jen}✔️Where stories live. Discover now