Mesele Ne Mesela

22 4 9
                                    

Daha küçüktüm 8 yaşındaydım belediye parke taşı döşemişti arka mahalleye o tozlu sokakları bir nebze tozdan arındırmak için, yağmurlu günlerdeki çamurdan insanının zorda kalmaması için büyük bir adım atmışlardı o yüzden belediye başkanını seçen halktan şikayetçi değildim hani benim oy verme hakkım yok ya halk seçiyor başkanı ve doğru bir hamle olduğundan sevinmiştim kendi kendime biraz da halkım adına. Neyse belediye çalışmalarını tamamladıktan sonra mahalle arkadaşlarım ve bendeki heyecanı kimse anlayamaz diyecem yalan olur empati yeteneği güçlü olan ve birde yaşanmışlık önemli o heyecanı yaşamış ve empati yeteneği güçlü olan birisi anlayabilir o heyecanı ki,neyin heyecanı söylemedim sizlere sizi de fazla meraklandıracak değilim hani bir dizi seyredersin veya bir film tam beklediğin , istediğin sahne gelir acaba ne olacak meraktan çatlayacak gibi oluyorsun ve tam geldi gelecek sahne derken reklama gidilir ya TV öyle içinde delirirsin söversin hepsine onun gibi meraklandırmıyacam sizi böyle sövmeden tatlı tatlı okuyup belki biraz meraktan sigara içmek istersiniz ki hiç tavsiye etmem yapın kendinize bir keyif kahvesi onu yudumlarken tatlı tatlı okuyun bu yaşanmışlık hikayemi. Yeni yapılmış parke taşlı zeminde 10 kişiden biriktirdiğimiz 2.50 TL'yle bakkaldan aldığım o siyah beyaz renkli topla demeden önce,"tabi 5 tane Galatasaray'lı 3 tane Fenerbahçe'li arkadaştan yemediğim laf kalmadı neyse ki 1 tane mahalle arkadaşımla renktaşız o beni teselli etti niye bizim takımın topundan almadın diye git değiştir dediler neyse ki renktaşım Barış atıldı dedi ki sizin takımlarınız Galatasaray ve Fenerbahçe birbirleriyle zıt ikiniz de o renkteki toptan oynamayı istemezsiniz Beşiktaş kardeş takım daha iyi olur dedi. Yok dediler ona da karşı çıkanlar oldu oy birliği fikri geldi Galatasaray'lı bir tane arkadaştan hani kendini çok akıllı zannediyor biraz da öyle çünkü nedenini biliyorsunuz hepimiz tuttuğumuz takımdan yana oyumuzu kullansak topu kırmızı sarı alcaz 5 GS 3 FB 2 BJK olcak,bunun üzerine nasıl karar vereceğimizi sürekli bizlere nasihatler veren mahallemizin ağır abisine sorduk O da oy birliği kararı en hak yol dedi, Fenerbahçe'li Bir tane arkadaş onların rengindeki toptan oynamayalım diye bir fikir üretti bize dedi ki sizde bize oy verin 5'e 5 olunca sizin renkteki topu değiştiremeyiz dediler bizde bu fikrini mantıklı bulduk ve karar verecektik ki kaldırımın arkasındaki toprağa yağmur yağmıştı evvelsi gün bende öyle bir düşündüm olum bak niye bizim siyah beyaz rengimiz çamurlansın kirlensin onların renginden alalım onların renkli toplarını karartalım dedim içimden 5-4 oylar sarı kırmızı renkten yanalar bana sorduğunda ise mahallenin abisi Fenerbahçe'li ve Renktaşım benim onlardan yana oy kullanacağımı düşünüyorlar tabi ki ama onları yanıltarak döneklik ettim sarı kırmızı renkten olsun deyince beni kaleye atacaklarını duydum aralarında konuşurken bende niye döneklik ettiğimi söylemek amacıyla onlara hadi gelin taktik yapalım ayağına onlara anlattım ve de beni çok takdir edip forvette oynamam için bir oyun planında hemfikir oldular." Ve sarı kırmızı topla 2 BJK'li 3 FB'li vs 5GS'linin yepyeni parke taşlı zeminde oynamanın heyecanı içerisindeyiz ve neyse kim bilebilir ki birkaç sene sonra Demba Ba bana özenecek her neyse santradan kaleye vurdum üff böyle füze gibi gitti top ve bir de ne olsun gooooolll oldu çok sevindim böyle şampiyonlar Ligi'nde gol atsam anca bu kadar sevinebilirim de, bir ses duydum değilll ne değil dedim gol değil dediler hani bana göre gol ya rakip takıma göre gol değil neden mi çünkü iki tane direğimiz var ikisi de kenarlardan kopardığımız parke taşından hani direkleri falan yok üst direk yan direkler yok gol olduğunu hepimiz biliyoruz ama böyle güzel gol attığımı kabullenmiyorlar sonuçta haklı olarak kime göre haklı da neyse şartlar gol olmaması yönünde bizde mecburen kabullendik o zamanlar kullandığımız bir söz vardı atasözü olarak biliriz "hile her zaman belli olur diye" top kaldırımın dışına çıkınca tacı kullanmaya gittim topu alıcam derken yerde bir lira gördüm 1 YTL sonra almaya yeltenirken kronik bir şekilde paralar sırayla dizilmiş alıyorum bir bir sonrasında ne olduysa gözlerim kamaştı mı ne topladığım paraları elime sım sıkı sarılı bir şekilde tuttum bir uyandım rüyadan elimi hâlâ açmadım ne var biliyonuz mu rüyasında madenî para toplamış bir çocuğun hiç bir arada görmediği paraları Allah tarafından ona verilmiş bir hediye olduğunun ümidiyle ellerini açması. Ve annem seslenir mutfaktan hadi oğlum uyandıysan kahvaltı hazır Mesele ne mesela biliyor musunuz? çocukluğumda kazandığım ümidi dünyanın sonu gelse yitiremiyeceğimi herkese anlatmak. Mesele!

Kartal Barzan Özkan
Bir yaşanmışlık hikayesi herkese saygı ve sevgiler

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 18, 2020 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Mesele Ne MeselaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin