Nina och jag går varje dag till skolan. Och vi går alltid förbi en liten gräsplätt. Den stod alltid tom. Vi brukade ha picknick där. Och vi tänkte ha det i helgen igen.
Det var fredag och imorgon skulle vi ha picknick. Jag längtade så.
Idag på skolan hade vi hemkunskap och vi bakade små kakor, som vi skulle ha med oss till picknicken.
Efter skolan gick vi hem till mig, och så klart förbi den tomma gräsplätten.
-Undra varför ingen är på gräsplätten, sa Nina.
-Det undrar jag med, sa jag.
När vi var framme så packade vi tills imorgon. Det började bli sent och klockan började ticka mot 7.
Nina gick hem och jag satt mig ner för att titta på tv. Pappa skulle hyra en film så jag fick uppdraget att poppa popcorn. Jag mamma och pappa satt och tittade tillsammans medan min lillebror satt på sitt rum och spela Fortnite.
När klockan blev 11 så gick jag upp på mitt rum och tittade lite på mobilen. Men till sist så somnade jag.
Lördag:
Jag vaknade klockan 9:30 på morgonen. Jag åt frukosten som mamma hade fixat och sen gjorde jag mig i ordning.
Vi skulle mötas vid mitt hus och sen ta med oss packningen till gräsplätten. När Nina väl var här så började vi gå. Men helt plötsligt så föll det ner ett rullat papper med ett rött snöre runt. Vi kollade upp och där flög det ett flygplan överdom som hade slängt ner pappersrullen. Det var en etikett på och där stod det från varnings patrullen. Vi öppnade det och det stod:
VARNINGS PATRULLEN!
Varning gå inte till...
Resten hade blivit ut kletet men bläck.
-Undra vad det skulle stå? sa Jag.
Men vi brydde oss inte så mycket och fortsatte och gå. När man kunde se gräsplätten så var det något annat där...
YOU ARE READING
Huset som inte finns
HorrorDet handlar om 2 personer som heter Nina och Lovisa som ser ett hus en dag men nästa dag inte...