Iso

3.5K 123 10
                                    

HEY AMORE (PROLOGUE)

Carlene Edora yang mempunyai trust issue dengan lelaki jadi benci dengan kaum itu. Bila bekas teman lelakinya curang di belakang dia 100 % dia tidak percaya dengan mana-mana lelaki lagi. Hati dia tertutup rapat untuk menerima cinta dari mana-mana lelaki yang cuba mendekatinya..

Tapi everything change bila dia berjumpa dengan satu lelaki yang selalu buat dia senyum, ketawa dan gembira.. Hati dia mulai rasa sayang dan cinta....

Sampailah satu masa Carlene beranikan diri untuk melamar lelaki itu.... But then.... He said no!

~~~

ISO

Silaka punya Judson. Mati-mati sa ingat dia setia sampai mati tapi ini rupanya dia buat belakang saya. Huhu ni rupanya cinta dia yang dia cakap tu. Cinta palsu! Cinta taik dia saja!

"Sabar Carlene.. Dia bukan jodoh kau.. Maknanya di luar sana ada yang lebih baik dari dia... Jangan terus bersedih..." Mily berabis pujuk si Carlene yang dari semalam nangis.

"Kau nda faham perasaan saya Mily. Kau tau juga kan kami sama-sama berapa tahun suda. Dengan sekelip mata saja dia buli curang belakang saya! Hati sa ni sakit macam kena siat-siat tau!!"

Mily usap-usap belakang Carlene untuk tenangkan.

"Saya sayang dia Mily tapi sanggup dia buat saya begini..."

Hampir habis sudah tu tisu di kotak Carlene ambil lap hingus sama air mata dia..

"Ambillah masa banyak mana untuk tenangkan diri Car.. Bagus kau apply cuti untuk satu bulan saja.."

Carlene hanya mendiamkan diri bila Mily cakap pasal cuti. Bagus kalau si boss menurut ja dia ambil cuti selama sebulan. Lama baitu. Umpama berhenti kerja suda. Tapiii.... Ada baiknya juga sa bercuti kejap untuk tenangkan diri. Kalau saya masih stay di sini, mesti si Judson datang cari saya konon mau explain apa yang jadi konon. Taik tasu dia betul!

"Mil, betul cakap kau... Ni malam juga saya hantar surat permohonan cuti sama boss.. Kalau dia nda approve, saya resign saja.." nekad betul si Carlene bercakap. Sudahlah hati sedang sakit. Emosi pun memang tidak stabil.

Malam ni Carlene tidur dengan si Mily sebab dia takut kalau stay satu orang fikiran dia akan tidak waras. So, biarlah dia nangis tapi dengan si Mily. Lepas saja hantar tu email, permohonan cuti Carlene terus tidur. Tapi nda dapat. Masih terbayang-bayang lagi si Judson sama tu perempuan dalam tu hotel.

Tial punya lalakiii!!!!!!!

Carlene jerit sepuas hati sampai Mily terbangun dari tidur dia. Panik dia nampak keadaan Carlene yang macam kena histeria.

"Car, sabar.... Jangan begini. Saya risau kalau kau begini..." carlene terus saja menangis dalam pelukan Mily..

Sampailah pagi, Carlene tidur tidak tentu. Fikiran dia kacau, tidak tenang. Keberadaan telefon dia pun tidak tahu suda ada di mana. Sejak kemarin dia tidak peduli suda hp dia mana. Sudah tidak penting bagi dia.

"Carlene, nanti kau mau makan apa? Abis kerja saya boleh tapau sekali untuk kau..." tanya si Mily yang sedang bersiap pergi kerja.

Carlene hanya menggeleng kepala di atas tilam. Separuh badan masih berbalut selimut. Hanya kepala yang kelihatan.

Mily hanya menghembus nafas berat meningu keadaan kawan dia tu. Sangat kritikal. Frust tahap menonggeng. Lepas sahaja Mily pergi kerja, Carlene terus saja bangun dan tingu muka depan cermin.

AMORE ✔️Where stories live. Discover now