8-MATE

838 120 1
                                    

Aku terus pandang luar tingkap sebaik sahaja punggung aku dilabuhkan ke kerusi.

Haechan tengah letak beg dia dekat atas.

Lepas dia ambil telefon dia,dia terus duduk sebelah aku.

Aku masih renung luar tingkap.

Sekeliling tempat duduk kami orang yang tak dikenali.Budak sekolah aku mostly dapat seat depan.

Aku mengeluh terfikir aku tak dapat borak dengan Yerim.

Pramugari dan Pramugara berdiri untuk tunjuk cara-cara keselamatan jika berlaku kemalangan tapi aku tak fokus pun dengan mereka.

Habis je mereka explain mereka terus pergi.

Lampu untuk isyarat tali pinggang terbuka bermaksud sudah waktunya untuk aku pakai tali pinggang tapi aku endahkan.

Bagi aku tak seram pun time naik atas langit tu.Mungkin ada lah macam rasa gravity tu bertentangan dengan aku tapi aku dah biasa.

Haechan tiba-tiba dekatkan diri dengan aku.Dia ambil tali pinggang aku dan pakaikannya.Dia ketatkan dan terus duduk seperti sedia kala.

Aku endahkan Haechan semula.

"Pramugari tak check tak bermaksud kau boleh tak pakai"

Aku menjeling.

"Kerja dia sepatutnya dia memang kena check semua dah pakai ke belum"

Haechan pandang aku dengan muka agak marah.

Ye aku tahu aku disrespectful.

Aku pandang luar tingkap semula.

Kapal terbang mula berjalan.

Aku renung airport yang makin lama makin kami tinggalkan sampailah hanya tinggal landasan.

"Hyorin...Kau ada marah ke apa ke dengan aku?" Haechan bersuara.

Aku pandang Haechan.

"Bukan urusan kau..kan?" Aku pandang tingkap balik.

"Hyorin" Haechan panggil

Aku pulaukan dia.Aku just tak ada mood dengan Haechan ni.Aku tak suka cara dia layan perempuan.

Aku tahu apa dia buat belakang aku dan Yerim.

Banyak perempuan yang suka dia sebab dia ni terlampau friendly sampai perempuan lain salah faham.Sekarang ni dia buat benda sama dekat kawan baik aku sendiri,Park Yerim.

Aku just tak faham kenapa dia kiss Yerim...Act macam dia okay dengan Yerim tapi in fact dia tak rasa macam tu pun.

"Hyorin" sekali lagi Haechan panggil.

Aku yang dah fed up pun mengambil keputusan untuk pandang je.

Hampir terlompat aku bila nampak muka dia betul-betul depan aku.

Aku kebelakangkan kepala aku.

"Apa?"

"Kau ada problem ke apa?Please jangan pendam"

Kecomelan dia hipnotis diri aku.

Aku terus mengeluh.

"Tak...Aku okay je cuma ada masa aku tak rasa ada mood untuk bercakap.Bila bercakap je semua perkataan aku tajam menusuk hati"

Haechan ketawa.

"Okay then...Kalau kau cakap macam ni kan tenang sikit hati aku"

Tanpa sedar aku tersenyum.

Personality | Haechan [C]Where stories live. Discover now