Hoi lieverdjes
Ondanks het feit dat we de komende weken binnen moeten blijven zijn er verschillende dingen die we kunnen doen om ons (nuttig) bezig te houden.
Ten eerste is het belangrijk dat je jezelf verzorgt en even ontstresst. Of zoals ze het in het Latijn zeggen mens sana in corpore sane (dit is wat ik heb onthouden na 5 jaar Latijn)
Ik wil een soort mini-reeks maken over hoe je je het best ontspant en/of bezighoudt zodat je niet gek wordt komende weken. Zoals ik.
Ik haat het om heel lang binnen te zitten, ik voel me dan zo nutteloos.
Maar goed back to the point!
Een goede eerste stap zou het uitwerken van een skincare routine zijn: als je goed in je vel zit, letterlijk in dit geval, kom je al een heel eind.
Natuurlijk zijn er verschillende soorten huiden: droge, vette, gemixte,... MAAR ik ben erin geslaagd om een algemene skincare routine te ontwikkelen. Deze kan aangevuld worden met specifieke producten voor jouw huid!
General skin-care routine:
1) Water: Ja, logisch toch? Het begin van je skincare routine bestaat er uit om gewoon je gezicht met lekker koud water te wassen!
2) Reinigingslotion: Neem een watje en druk 2x op het pompje. Probeer de lotion zo goed mogelijk uit te smeren
3) Dag- en nachtcrème: Je leest het goed hoor dag én nachtcreme. Hiermee bedoel ik niet dat je twee crèmes op je gezicht moet smeren, maar één soort crème die voor beiden dient. Zo bespaar je qua geld, maar ook qua smeersel op je gezicht ;)
4) Huidbooster: Enkele druppels van dit middeltje voor een voedende laag op je gezicht én het geeft ook nog eens een natuurlijke glow!
5) Oogcrème (met vitamine C): Dit crèmpje dient om onder je ogen te smeren tegen wallen en donkere kringen. Daarnaast bevat het dus ook vitamine C wat alleen goed kan zijn, toch?
Dus dit is de algemene skincare routine, een soort samenvatting van alle skincare routines die ik heb opgezocht! Ik doe dit zelf ook al enkele weken en ik heb echt al een verschil opgemerkt! Nu, zoals ik al zei, zijn er verschillende huidtypes dus heb ik voor elk huidtype enkele extraatjes opgezocht die je aan je routine kan toevoegen. Zelf doe ik het niet omdat ik een vrij "normale" huid heb.
Vettige huid: Als je een vettige huid hebt, vooral voorhoofd en neus, dan is het belangrijk om de productie van die olie zoveel mogelijk te beperken. Dit kan onder meer door je huid goed te hydrateren. Belangrijk dus dat je huid "fris" is. Je kan hiervoor verfrissend rozewater gebruiken of een verfrissende toner. Ook serums zijn hier handig zolang ze olievrij zijn!
Droge huid: Heb je een huid die droog blijft zelfs al zou je er een liter olie op smeren? Wel, daar bestaat een oplossing voor! Hoe gek het ook mag klinken, zonnecrème kan je wel eens van pas komen (ja, ook tijdens de winter!). Gebruik best diegenen met factor 15 of 30. Ook hier zijn serums handig, maar dan wel één met genoeg olie.
Gevoelige huid: Voor ik tips ga geven, is het belangrijk dat het duidelijk is WAT een gevoelige huid is. Hoewel het moeilijk is om daar een definitie op te plakken, zijn er wel enkele kenmerken zoals rode plekken, snel verbranden in de zon, jeuk of andere irritaties. In dit geval kan je best een goeie laag zonnecrème smeren, hier is een hogere factor wel aangeraden. Serums en toners die een deftige dosis water bevatten kunnen ook helpen.
Acne huid: Acne en puistjes zijn de normaalste zaak van de wereld, maar natuurlijk heeft niet iedereen er evenveel... Als je er echt last van hebt kan je een bezoekje aan de apotheek of dermatologist overwegen, maar voor we daar aan toe zijn, kan je eerst kijken of je het zelf niet kan "bestrijden". Niet met zogenaamde wonderzalfjes of tandpasta, maar met goede huidverzorging! Iets dat ik aanraad is het gebruik van een gezichtsscrub, liefst met zo weinig mogelijk chemische producten! De scrub zal dode cellen van je gezicht halen zodat er minder plaats is om puistjes te doen ontstaan. Je gezicht vaak wassen kan ook wonderen doen. Ten slotte zijn er ook veel reinigingsserums die speciaal ontwikkeld zijn om acne te bestrijden.
Meisjes met een normale of gemengde huid zouden genoeg moeten hebben aan de algemene skincare routine, maar het gebruik van toners en/of serums kan normaal gezien ook geen kwaad!
Where to shop? vraag je je dan af. Natuurlijk moeten we ons tijdelijk beperken tot online webshops, maar er is aanbod genoeg!
Kruidvat heeft erg goede producten en zelfs een speciale jongeren collectie met producten tegen acne.
Ook Hema doet het niet slecht qua gezichtsverzorging.
Tegenwoordig kan je ook terecht op sites zoals bol.com en Zalando waar je een ruim aanbod aan productjes hebt.
En mocht je al een iets ruimer budget hebben, kan je eens kijkje nemen bij Yves-Rocher of Loréal Paris XL
Ik hoop dat jullie iets aan deze tips hebben en laat weten of je een bepaald product gebruikt en aanraadt!
Stay save!
Xoxoxo
DawSatie
JE LEEST
Girlsplace 👸💕
RandomHello schatjes Even geleden had ik dit boek geüpload, maar ik heb het nadien weer verwijdert. Anyway, in dit boek gaan we het gewoon hebben over the daily girls stuff. En de niet zo daily girls stuff. Gewoon girls stuff. Als je onderwerp wil behande...