Mesane kanseri türleri, risk faktörleri nelerdir?

2 0 0
                                    

Mesane kanseri kendi içinde ikiye ayrılmaktadır. Tıpkı testis kanseri gibi türlere ayrılan mesane kanseri türüne göre tedavisi farklılaşan bir kanser türüdür. Mesane kanseri birçok risk faktörünü de beraberinde taşımaktadır veya birçok risk faktörü altında oluşmaktadır. Kişinin sigara, puro gibi tütün ürünleri kullanması idrarda bazı zararlı olan kimyasalların birikmesine neden olarak mesane kanserini tetikleyen bir etkendir.

Kişinin yaşlanması da bir risk faktörüdür. İleri yaşlarda ortaya çıkan mesane kanseri yaşlanma ile birlikte riski artan bir kanserdir. Bireyin erkek olması da mesane kanseri için bir risk faktörüdür. Erkek bireylerde mesane kanseri olma olasılığı da artmaktadır. Kişinin bazı kimyasal maddelere maruz kalması da mesane kanseri risk faktörleri arasında yer almaktadır. Kişinin vücuduna aldığı kimyasal maddeler böbreklerden süzülürken zararlı kimyasallar mesaneye doğru ilerleyerek kimyasalların mesaneyi etkilemesine neden olabilir ve bu nedenle de kimyasal maddeye maruz kalmak da mesane kanseri risk faktörleri arasında yer almaktadır.

Önceki dönemlerde kanser tedavisi olmuş, radyasyona maruz kalmış kişilerde de mesane kanseri riski ortaya çıkabilmektedir. Kişide kronik olarak idrar enfeksiyonu var ise yine mesane kanseri risk faktörleri ortaya çıkmaktadır. Bir diğer risk faktörü de kişinin öyküsü ve kişinin aile öyküsüdür. Mesane kanseri de diğer kanserlerde olduğu gibi, prostat kanserinde, yumurtalık kanserinde, testis kanserinde de olduğu gibi ailede daha önce bu kanserin geçirilip geçirilmemesine bağlı olarak risk faktörü içermektedir.

Ailede daha önce mesane kanseri geçirmiş bir birey var ise, özellikle birinci derece akrabalarda mesane kanseri geçirilip geçirilmemiş olması mesane kanserinin oluşumunda küçük de olsa bilgi veren ve risk faktörü oluşturan bir durumdur. Mesane kanseri bu risk faktörleri altında dikkate alınması gereken bir kanser türüdür. 

Mesane kanseri türleri, risk faktörleri nelerdir?Where stories live. Discover now