Biliyoruz ki Dünya'yı da etkisi altına alan bir hastalık (koronavirüs)var.Bu olay Dünya'yı da sarmış durumda.İlk olarak Çin'in Wuhan
kentinden yayılan bu virüs daha da yayılarak Dünya'nın dört bir yanına yayılmış durumda .İnsanlar tedirgin ve korkulu yaşıyorlar.Her bir ülke koronavirüs yüzünden tehdit altında.Bu durum en çok yaşlıları ve kronik hastalığı olan kişileri hedef alıyor.
Şimdi de Türkiye'ye geldi.Ve bunun üzerine okullar tatil edildi bir çok iş yeri ,bar ,cafe,
berber ,restorant ,mekanlar vb. yerler kapatıldı ki bu birçok faktörü etkiledi en önemlisi de "okul".Çocuklar eğitim için tv ya da eba dan giriş yapacaklar.Ve bunların yanında zorunlu olmadıkça dışarıya çıkılmaması gerekiyor."Uzmanlar ellerimizi en az 20 saniye boyunca sık sık yıkanılmasını öneriyor.Kapı kolları, kumanda,televizyon ,tablet ,telefon vb.eşyaların ıslak mendil ile sık sık silinmesi gerektiğini söylüyor.Misafir kabul etmeyin ve misafirliğe gitmeyin. Mesafenizi koruyun sarılma tokalaşma gibi yakın mesafelerden kaçının.Kıyafetlerinizi 60-90 derecede normal deterjanla yıkayın.Düzenli beslenip , düzenli uyuyun.Odanızı sık sık havalandırın.Maskesiz dışarıya çıkmayın.Kişisel eşyalarınızı başkalarıyla paylaşmayın."14 gün evde kal "kuralına uyalım.Hapşurma veya öksürme gibi durumlarda bir peçete ,ıslak mendil kullanın yoksa dirseğinizin iç kısmına öksürün veya hapşurun.Moralinizi yüksek tutun."Ayrıca camilerde de cuma namazı kılınmayacak.
Artık Türkiye 'de yeni koronavirüs tanısında 60-90 dakikada kapsamlı sonuç alınmasına olanak tanıyan yerli tanı kitinin yani sıra 15 dakikada sonuç veren hızlı tanı kiti de kullanılacak.(koronavirüs 15 dk da tespit edilecek.)." DÜŞMEYEN ATEŞ ,ÖKSÜRÜK,NEFES DARLIĞINIZ VARSA EN YAKIN SAĞLIK KURULUŞUNA GİDİN. "
UNUTMAYIN ;
" VİRÜS ALACAĞINIZ TEDBİRLERDEN DAHA GÜÇLÜ DEĞİLDİR. ""VİRÜS DEĞİL İNSANLAR DOLAŞIYOR."