1

25 1 0
                                    

"Jack, Jack! Wakker worden! Je bent al een uur te laat voor school!" Ik hoor mijn moeder roepen, onderaan de trap.
Ik schrik wakker, en kijk snel op mijn klok die naast mijn bed op het nachtkastje staat. Ik zie dat het al half negen is!
Ik stap snel mijn bed uit, en ren snel naar de badkamer. Als ik er ben, doe ik de douche aan en stap er snel onder.

Terwijl ik aan het douchen ben, hoor ik in de woonkamer allemaal geschreeuw en geklaag.
Zonder er aandachtig naar te luisteren, weet ik al dat het mijn ouders zijn, die weer is tekeer gaan over het geld die ze nog moeten betalen voor mijn nieuwe bril.
Mijn oude bril is vorige week kapot gemaakt Micheal, een van de jongens die mij pest op school. Hij stond me vorige week bij de fietsenstalling op school op te wachten, want ik stribbelde tegen toen hij me bij de wc's in elkaar sloeg.

Na het douchen ga ik naar mijn kamer om me aan te kleden en daarna ga ik naar de woonkamer om te ontbijten.
Als ik beneden kom, kijk ik mijn ouders aan en stoppen een seconde of twee met klagen, en gaan daarna weer verder. Ik ben er aan gewend, want ze doen het elke keer als er iets niet goed is. Alsof ze mij de schuld geven van alles wat er verkeerd is.
Ik loop de keuken in om brood te maken voor mezelf. "Jack? Zet ook nog even een kopje koffie voor je lieve vader!" hoor ik me vader roepen vanaf de woonkamer. En net als elke andere dag, hoor ik mijn moeder roepen: "En voor mij nog even een kopje thee!". Ik raak er aan gewend. Het is namelijk niet de eerste keer dat ze dit doen, het is namelijk elke dag het zelfde met mijn ouders.
Ik maak mijn brood en eet het snel op. Ik loop naar de gang en pak me schoenen om ze aan te trekken. "Jack! Vergeet niet om nog even boodschappen te doen als je uit school komt, oke?" Roept mijn moeder naar me. "Ja mam, ik zal het doen. Ik ga nu weg. Iemand anders mij nog nodig als slaaf?" Zeg ik met een licht geïrriteerde stem. En gelijk komt mijn moeder naar de gang om te zeggen dat ze me niet als slaaf behandeld. Ik negeer haar compleet en pak mijn fiets uit de schuur en fiets naar school.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat vind je van ons boek tot nu toe? Laat even een reactie achter!

Don't be ScaredWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu