Jam menunjuk kn jam 7:
Mey berjln pantas...dia takut dn terbayang-bayang dirinya d denda nnti..Spa tda takut dgn cg yg mengajar pagii ne...cg tergaranggg,no 2 tergarang lh...sbb yg pertama tu pengetua....sch ne mmg terkumpul cg" yg tergarang...smpai d depan pintu class dia...dia ketuk pintu sambil menunduk ke bawah...dn berkata "selamat pagi cg,bole sy masuk...sepi tda terbalas...sekali dia pandang lurus ke hadapan...hati mey berkata tda cg rupanya....aishhh buat malu jaa....mey melangkah masuk...dia dduk d meja belakang..dia pandang nita sambil berkata :Mey:nita cg ardi mna ya?bkn ke dia rajin masuk kelas...tpi npa hari ne tak?....
Nita:aishhh ko ne...kn cg ardi dh bagitau kita yg dia tk masuk hari ne...
Mey:bila ya?
Nita:adehh ko ne hari isnin tu...
Mey:ahh mls nk ingat
Nita:tda jgk yg suru ko ingat!!Tetiba hela bersuara
Hela:mey ko nk tau apa yg terjadi tdi pagi?
Mey:yaa
Hela:org ko minat tu maksud aku crush ko...
Mey:ya npa dgn dia?(teruja nk dengar)
Hela:dia langgar aku:(
Mey:lh tu jak kh?
Nita:ko ne pasal dia ko on jak nk dengar tpi pasal homework 1 pn ko tda buat...ne kang cg arlila tandang kooo....
Mey:Apa lh ko ne mengacau jk kita org...
Nita:aishhh berfaedah jgk kn aku kacauuu....Tetiba dika memukul bahu tangan mey dn berkata
Dika:mey!meyyy!
Mey:ko nk apa?!teriak"...
Nita:demam kot dika ne...
Dika:takkkkk...mey ko tengok org yg d depan pintu kitaa...
Mey:buat?!tda guna jgk ne mesti crush ko kn...mls aku tengokkk...Nita pusingg melihat apa yg d katakn dika tdiii
Nita:mey lo mesti liat spa
Mey:yg ko ne dh k....Dgn pantas nita pusing kn kepala meyy...
Mey:nita apa ne!!!!
Nita:liat spa itu dongg
Mey:ok...ehhhMey pusingg....dn teriak...
Mey:ouuu noooo!!!
Nita:aaa mcm?happyyy?
Dika:bergunakn klu dh liat spa...?
Meyy:mmm...Pandang balik ke arah pintu...melihat crushnya yg tengah berborak dgn cg halmi...mey berkata d dlm hati "npa dia handsome sangat yeee"...
Nita tetiba teriak d teliga meyy
Nita:sdalh tuuu
Mey:blum
Hela:terlebihlh ko ne...
Mey:so?ko nk kurangkn Ke...?!
Hela:ssh llh ko ne mey ko cintakn dia tpi couple dgn org lainnn....
Mey:aku tak ingat pasal fizer sekarangg...kn aku dh bagitau korang yg aku sygkn diaa...dn c rizki tu crush aku jak...minat tpi aku tak suka...tak sampai lgi tauuu?...(sambil buat muka comel)
Nita:aku tak rasa ko hanya minat...
Hela:yea betul tu....klu dgn fizer nmpk sngat ko terpksa...
Dika:epp sda lh tu...
Dika bersuara sbb dia melihat mey naik anginnn...dia takut mey merajuk lgii...sbb mey tu jenis org yg ssh d pujuk...
Mey:apa pn korang katakn atau fikirkn tk sma seperti aku fikirkn atau rasaknn...ya nmpk sj aku tk syg fizer tpi d lubuk hati aku tu lebih dri syg.....
Nita:meyy....(hembus nafas)sorry klu apa yg aku dgn hela katakn buat hti ko terguris...
Hela:sorry yaa...
Mey:aku tak ambil hatiii pnn...Tetiba fikri(ketua kelas) teriak...cg arlila dh smpaiiii.....
Fikri:bagunnnn!selamat pagi cg...
Semua.M:pagiii cggg.....
Cg arlila:duduk...oky semua hantar homework yg cg bagikn semalam....yg tda siap,buku tertinggal,buku tmpt kwn or apa" alasan....SILA BANGUNN!!!Hampir semua murid hntr buku...
Cg arlila:semua berdiri....cg sebut nma dia trus dduk...
Habis cg arlila sebut nma..dia memandang group mmg pemalas tpi mmg pintar...
CgA:nur hela,sahsa ardika dn mey liana ardila...npa tda siap?(teriak)....
Mey,dika dn hela:mls nk buat...
CgA:whatttt???
Mey:cg kitorang mls nk buat
Dika:tk dengar kerrr
CgA:kmu 3org pigi d depan pintu....Yg 3 org tu ikut aja
CgA:oky cg nk kmu serah diri kat pengetua!!!sekarangggg!!noww!!!
Dika;cg bgilh kita org peluang
Hela:yeaaa betul tu...please teacher...
CgA:(pandang mey)
Mey:cg klu nk hantar kita org kat sna...apa cg dptt,cg kena ingat kitaorg tk pernah keluar top3....cg buat apa pn pengetua tak berani buang kita orgg...sbb kita tiga org yg bnyk berjasa kat sch ne...
CgA:korang 3 balik tmpt dduk masing"....Tiga org tu pn melangkah...smpai je d meja...
Nita:choii apa korang buat kat cg arlila tu...
Dika;mcm selalu...mcm lh ko pernah lalui itu...
Nita:ayeer yalh....mey npa ko tak takut cg arlila yaa?
Mey:sbb dia tak garang mcm cg ardi...
Nita:garang jgk aku nmpk...
Mey;aku pandang cg arli pnya mata..mata dia kata kat aku tegas dia tu adalh kasi syg dia dkt kitaaa...tpi cara dia tunjukkn tu berbeza...klu cg arlila tu dia lebih dikatakn tda garang sbb dia tda suka mrh",dia cpt memaafkn....jdi tulh sbb dia;)
Nita,heladndika:pandai ko teka..
Mey:aku tak teka...tu fakta!!
Nita:ahh sda" ....kita belajar luu nnti sambungg...
HeMeDi:ok....okkkkk