11

348 23 5
                                    

** - Perbuatan
Pipi Zola - Dalam hati
Pipi Zola - Tempat ataupun masa
Pipi Zola - Usia kandungan

...

Bulan kelapan

Papa Zola : *terbangun* Aduh, dahaga pula rasanya kebenaran.

Papa Zola : *intai di sebalik pintu*

   Kedengaran bunyi orang sedang memasak.

Papa Zola : *tutup balik pintu dan bergerak ke Mama Zila* Dinda, dinda, teman kanda pergi dapur kejap.

Mama Zila : Kanda ni... Dinda baru nak rehat lepas baby tendang perut dinda. Awak pergilah kat dapur tu. Bukan ada apa - apa pun.

Papa Zola : *pandang pintu*

Pintu : *Muncul aura kegelapan* Keluarlah~ Keluarlah Papa Zola.

Papa Zola : Kanda takutlah. Nanti ada pocong ke, puntianak ke, kelangkang eh jelangkung ke, hantu Whiskers ke.

Papa Zola : Dinda?

Mama Zila : *tidur*

Papa Zola : *telan air liur*

   Setelah membaca ayat kursi 30 kali, barulah Papa Zola dapat aura keberanian untuk keluar.

Papa Zola : *angkat teddybear lanun warna pink* *pandang sekeliling*

Papa Zola : Okay, clear. *meniarap dan masuk dapur ala askar*

Nooroo : Ini kalau Mama Zila pasang CCTV, mahu ditepuk dahi sampai lebam

Papa Zola : *kerana sibuk meniarap dan masuk ala askar, dia terlanggar kelibat putih* Eh?

Papa Zola : *pandang atas*

Kelibat putih : *senyum*

Papa Zola : Wargh! Jangan makan kebenaran. Kebenaran masih muda lagi! Anak pun tak lahir lagi!

Kelibat putih : Hei, ni Nek Pilah. Nek Pi baru sembahyang Tahajjud pastu Nek Pi sajalah pakai masker, dan Nek Pi lapar pula. Jadi Nek Pi masaklah kat dapur.

Nooroo : Oh memandangkan kandungan Mama Zila dah sarat, jadi Papa Zola pun hamparkan karpet merah di hadapan pintu rumah untuk menjemput Nek Pi tinggal bersamanya (Padahal ni idea Mama Zila)

Papa Zola : Hish, Nek Pi nilah. Buatlah isyarat lampu  macam Batman ke baru saya tahu Nek Pi ada kat dapur.

Nek Pi : Hehehe *masih pakai telengkung*

Nek Pi : Dahlah Nek Pi nak makan, kamu alang - alang  dah bangun pergi sembahyang Tahajjud.

Pipi ZolaWhere stories live. Discover now