aku seorang isteri yang sanggat bertuah kerana memiliki seorang suami yang sangat penyayang dan memahami..suami ku terlalu lengkap dan sempurna bagiku dan keluargaku...kehidupan kami sanggat bahagi..walau pun telah bersama selama belasan tahun..kasih sayang kami tidak pernah goyah..walau ada sesekali bergaduh..biasalah..umpama kata perumpamaan orang tua...sedangkan lidah lagi tergigit...ini kan pula suami isteri..
hati ku terlalu mudah terguris...setelah satu pertelingkagan berlaku antara aku dan suami.rasanya..hati ini seolah olah tidak akan pernah untuk memaafkan dia..namun setelah berfikiran waras aku terima segalanya adalah balasan dari apa yang pernah aku lakukan sebelum ini.aku sering kali menyakitkan hati insan yang sayang pada ku...aku selalu memandang remeh kasih sayang org lain terhadap aku.mungkin inilah balasan padaku...
ceritanya begini..dulu aku seorang yang boleh dikatakan sangat popular..disekolah..aku selalu bertukar kasih ..kalau aku suka aku akan bersama insan tersebut..kalau dah jamu aku tinggalkan tanpa kata dan tanpa sebab..
ini semua berlaku kerana aku dulu pernah dikecewakan oleh cinta pertama..aku terlalu menyayangi insan tersebut..aku pun tak tahu apakah aku sanggup diperbodohkan oleh insan tersebut.aku dan dia dipisahkan oleh jarak ..aku dikampung manakala dia jauh mengikut keluarga di bandar.namun setiap kali dia balik kampung dia akan berjumpa dengan ku dan aku sangat bahagi sekali..hubungan jarak jauh...namun aku bahagia dan aku sangat setia dengan nya..sehingga suatu hari aku menerima khabar tentang perkahwinannya...hati ku hancur dan remuk ..aku tidak dapat menerima berita perkhawinan dia...cintaku padanya masih terlalu kuat dan utuh untuk aku hancurkan.aku tahu sekarang aku hanya insan yang tidak makna baginya..aku sangat menyesal dan penyesalan yang sangat...sangat..aku tidak diperdulikan
namun aku masih lagi memyimpan rasa untuk dia yang telah berpunya itu..kadang kadang kalau dia balik ke kekampung aku rasa rinduku padanya terlepas walau pun menatap wajahnya dari jauh..bodohkah aku untuk terus menyintai dia..aku masih lagi percaya yang dia masih menyimpan perasaan yang sama seperti ku...namun aku takut untuk bersemuka dengannya sehingga suatu hari..dia ingin bertemu dengan ku setelah lama berpisah..
aku anggap mungkin dia ingin meminta maaf atas kesilapan dia..namun apa yang berlaku sebaliknya.dia memberitahu yang perkahwinan nya adalah satu kesilapan besar yang dia buat.aku pun hairan..dia memberitahu dia silap atas perkahwinan ini..dia ingin bersamaku kembali sehingga dia sanggup untuk menceraikan isterinya..aku terpaku..aku tidak tahu sama ada aku harus bersyukur atau aku rasa sanggat berdosa kerana aku masjid yang didirikan olehnya musnah...masa itu aku terfikir..apakah perasaan cintaku terlalu kuat dengannya sehingga dia sanggup kembali lagi kepadaku.aku cuma memberitahu kepadanya mengapa aku harus menerimanya sedangkan dulu dia yang meninggalkan aku..tanpa kata..tanpa penjelasan yang utuh ..mengapa aku ditinggalkan begitu saja...
YOU ARE READING
berdosakah aku
General Fictionkenapa perasaan ini harus muncul kembali dikala aku dan dirimu telah dimiliki...