NULTÁ KAPITOLA ejkejej PROLOG

24 1 4
                                    

Dnešek byl úspěšný den, dá-li se to tak nazvat. Dny strávené se Smusou byly vždycky úspěšné v několika ohledech: bylo z toho spousta materiálu pro jejich fanoušky, skvěle se pobavil (až si málem roztrhl bránici) a nakonec vždycky objednali pizzu. Kovy pamatoval doby, kdy všechny spolupráce - i s ostatními youtubery - zásadně odmítal, a Smusa byl vlastně jeden z prvních, s kým tohle pravidlo porušil. Byl tomu rád. Od té doby, co vystrčil nos z bytu svých rodičů v Pardubicích, se leccos změnilo, a ačkoliv toho bylo někdy fakt moc a on končil své dny absolutně vyčerpaný nad míru svých sil, jako kupříkladu když s Verčou nevypadli ze Stardance tak brzo, jak si myslel, že vypadnou, a do toho objížděl autogramiády s knížkou a točil ten dokument na školách, přičemž psal další scénáře a točil další videa... No, pořád mu to stálo za to. Nebyl si sice jistý, jak budou diváci reagovat na některé... ehm... věci, které zazněli během natáčení - měl strach hlavně z toho zvuku poklopce, a taky z toho banánu v pošťáckém autě - ale materiál to byl i tak dobrý, a tohle bude řešit až při editování. Vždycky může ten sexuální podtón ztlumit tím, že to prostříhá. Na tyhle věci si dával hodně velký pozor, zvlášť po coming outu.

Kovy se natáhne pro další kousek svojí pizzy, která už stihla trochu vychladnout. Smusa spořádal tu svoji během pěti minut a dvou hltů. No dobře, to trochu přehání, ale připadalo mu to tak. Jídelní způsoby toho chlapce nejsou zdravé. Kovy jenom čeká na moment, kdy se Smusa zadusí, protože se pokusí spolknout celou půlku kuřete zaráz, a Kovy ho tady pak bude muset oživovat dýcháním z úst do úst - ježiš, to taky znělo všelijak, ještě, že tuhle myšlenku nevyslovil nahlas před kamerou. Fanynky by z toho udělaly svoje. Už teď budou mít celkem o čem mluvit, může se sice snažit upravovat záznam, jak bude chtít, ale veškeré sexuální náznaky taky nemůže vystříhat, to by potom taky mohl mít z videa tři a půl slova a pantomimu. Měl toho kluka sice celkem v oblibě, ale filtr a stud mu rozhodně nic neříkaly, takže byl občas opravdu schopen vypustit z pusy něco, co by si Karel sotva dovolil pomyslet sám v nejtemnější noci a i tak by se červenal... No dobře, teď ze sebe dělá trochu většího svatouška, než jakým doopravdy je, ale vedle Smusy není žádné umění vypadat nevinně.

Snaží se v klidu najíst, zatímco Šimon obstarává veškerou konverzaci, rozhazuje rukama, blábolí cosi o růžových králících v jednu chvíli a něco jiného o Futuramě v druhou chvíli. Kovy občas přikývne, zamručí v souhlas, ale hlavně se věnuje svému jídlu. Jeho plácání je Karlovi milé, ale po pár hodinách mu už trochu dochází energie a schopnost koncentrace. Smusa má ve zvyku ponocovat pomalu až do svítání a vstávat v poledne, a Kovy tomu dost dobře rozumí, ale všechny ty spolupráce a schůzky a rozhovory a Stardance, které v posledních letech naplňují jeho rozvrh, jej vycvičily k poněkud obrácenému režimu. Navíc měl tohle ráno ještě schůzku s Nicol, protože se chystala odjet kamsi na chatu a zabarikádovat se tam, takže v tuhle dobu už pro něj nebylo lehké držet víčka rozlepená.

Pokusí se zkoncentrovat veškeré zbytky svých sil k tomu, aby zkusil vnímat, co že to Smusa momentálně plácá, aby mohl vytipovat správný moment k tomu ho přerušit a navrhnout, že půjde domů, ale je vysvobozen, neboť vyrušení Smusy z jeho monologu se odehraje zcela bez jeho zásahu: jeho kamarádovi zazvoní telefon.

Smusa zamrzne uprostřed gesta, hodí pohled na mobil, pak na hodiny na počítači, pokrčí rameny a přijme hovor, načež se zvedne ze židle. Lidská mysl nechápe, že mluví s někým, koho nevidí, a proto nás nutí při telefonování chodit a danou osobu hledat, připomene Kovymu jeho mozek snaživě. Kovy by víc ocenil, kdyby mlčel a šel spát. Ale nejdřív se bude muset dostat do bytu. Rozhodne se proscrollovat tumblr, než si to Smusa vyřídí.

"No, jo... to jsem... jo, to jsem byl..." Šimonův hlas zní podivně vážně, což Kovyho trochu zalarmuje. Nechce odposlouchávat, ale zároveň je zvědavý, nicméně jeho morální dilema je vyřešeno za něj, když Smusa ve svém přecházení z místa na místo opustí pokoj a zamíří směrem do kuchyně.

Karanténa nuda jeKde žijí příběhy. Začni objevovat