İlk önce Çin'de başlayan bu virüs bütün dünyaya yavaş yavaş yayılıyordu ben ilk başlarda fazla kafama takmıyordum bu virüsü nasılsa buraya gelmez o virüs buraya gelene kadar bir ilaç bulunur diyordum ama geldi ve bir ilaç henüz bulunamadı virüs ülkemizin heryerini sardı durun da size bu virüsün nasıl ortaya çıktığını yani coronavirüsünün nasıl dünyaya yayıldığını anlatıyım yolculuğumuz Çin'e.
Sıradan bir adama bulaşıyor ilk önce bu virüs, ama nasıl bulaştığı hakkında bir çok teori var mesela bir teori "bu virüs yarasa ve yılanlar da var ve Amerika'nın attığı füzelerden dolayı virüs mutasyon geçirdi ve bir adam o yılanı yiyince virüs o adama bulaştı daha sonra da tüm dünya ya" ama bu teori biraz saçma daha önce de bir çok füze düştü Çin'e o zaman neden çıkmadı? Başka bir teori ise "bu virüs tamamen Amerika'nın işi bu virüs bir biyolojik silah" diyor bu teori de çok saçma, şöyle saçma eğer Amerika gönderdiyse bu virüsü diyelim ki gönderdi tüm dünyaya da hakim olmak istiyor ama virüs onlarada bulaşacak Amerika bunu düşünemez mi yani hem ayrıca onlar da ilaç da yok nasıl iyileşecekler?
Dediğim gibi bir çok teori var. Adama bulaştıktan sonra bu adam kiminle yakın temasta bulunsa o kişiye de geçmeye başlamış virüs ve nasıl ortaya çıktığı bilinmediği için bu virüsün adını KORONAVİRÜS koymuşlar. Koronavirüsü herkese yayılmış ve Çin'in wuhan kentini sarmış daha sonra İtalya, Fransa ve İran derken tüm dünyaya yayılmış ve işte şimdiki zaman yani TÜRKİYE şu anda Türkiye'de birçok ölü ve bir çok vaka var her yere yayılıyor herkes ölüyor.
Önceden hiç umursamazdım ama artık durumun ciddiyetinin farkındayım insanlar korkunç bir şekilde ölüyorlar ve kimse hiç bir şey yapamıyor çünkü ölümden başka bir şansı yok.
Gelmez zannediyorduk Türkiye ye ama geldi ve çok korkunç bir şey bu Allah başımızdan eksik etmesin başkanımız Recep Tayyip Erdoğan ülkemizin eski mutluluğuna kavuşması için elinden geleni yapıyor ve sağlık bakanımız da çok çabalıyor Allah onlardan razı olsun iyiki varlar.
Okullar kısa süreliğine kapandı ve uzaktan eğitim başladı artık herkes 30.04.2020 tarihine kadar EBA'dan eğitim görecek Milli Eğitim Bakanımız dan da Allah razı olsun biz çocukları eğitimden mahrum bırakmadığı için bizler ülkemizi bu acı günlerini asla unutmayacağız ve ülkemizin geleceği için daha çok ders çalışacağız.Virüs bir yandan herkesi öldürüken bir yandan da bağışıklık sistemi güçlü olanları öldürmüyormuş ve virüsten korunmak için ellerimizi 20 saniye boyunca iyice yıkamalıyız yani bu koronavirüsten yeni adıyla kovid-19'dan korunmak için hijyene çok dikkat etmek gerekiyormuş. Kovid-19 yaşlı nüfusunu çok etkiliyormuş bu demek oluyor ki gençlere bulaşmıyor değil her yaştan insana bulaşıyor sadece yaşlılar biraz daha tehlikeli ve bunun için ülkemiz yaşlılara ve kronik (astım, bronşit gibi) hastalara sokağa çıkma yasağı koydu ama bu kurala uyan kimse yok herkes EVDE KALIN diye bağırıyor ama tüm sokaklar insan dolu tamam evet bu kurala uyanlar var ama uymayanlar da tamam kendilerini düşünmüyor olabilirler ama sevdikleri insanları düşünsünler lütfen daha huzurlu ve mutlu bir gelecek için herkes evde kalsın.
Bazı haber kanallarında görüyorum bazı muhabir abla abilerimiz soruyorlar yaşlı amcalara 'neden evde değilsiniz?' Diye ama onlar ya işim var diyorlar yada canım çok sıkılıyor diyorlar evet kabul evde boş boş oturmak gerçekten de çok sıkıcı ama sıkılmamak için bir kitap okuyabilir gençler yada ailesi ile birlikte zaman geçirebilir yaşlılara gelince madem kendilerini düşünmüyorlar zaten birgün öleceklerinini düşünüyorlar o zaman bari biz gençlerin geleceklerini düşünsünler ve evde kalsınlar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
COVİD-19 KARANTİNA GÜNLÜKLERİ
General FictionVirüsün ilk günlerinden bu güne kadar ne kadar gelişme varsa hepsini yazıyorum ve bu zor günlerimizde lütfen evde kalalım.