ece:uzun uzun düşündüm cihangir.
ece:biz yapamayız.
ece:başta sana yazarken sadece arkadaş olmak istiyorum demiştim.
ece:fazlasını yapamayacağımızı biliyordum.
ece:sınav senemiz.
ece:kafamız karışmasın.
ece:böylesi bizim için daha iyi olacak.
(görüldü.)
•••
kulağımda kulaklığım,son ses açık olan adamlar-orda ortada ve fazlasıyla kırık ruhum. yavaşça koridorda yürüyordum,hani şu klişe dizilerdeki sahnelerden biri olan.dolabıma tüm kitaplarımı fırlattıktan sonra dönmemle bana sinirle bakan meryem'i görmemle göz devirdim.
"ne var meryem yine naptım da çattın kaşlarını?!"
"juliet seçmelerine katılmak da neyin nesi?"
"hass ben ondan ismimi sildirmedim." ukalaca baktı.
"ne sildirmesi aptal sen seçildin." dediklerinin şokunu atlatamadan yanımıza gelen edebiyat hocam,hayat'a döndüm.
"ececim şimdiki dersin boşmuş sanırım,konferans salonuna in zil çaldıktan sonra."
"ama hocam-"
"romeo sen olmazsan oynamayacakmış. o yüzden itiraz etme lütfen canım." üst üste birçok şok yaşadıktan sonra arkamdaki duvara yaslandım ve sessizce küfür ettim. benimle oyun oynuyordu kendince. ama benim ne oyun oynayacak gücüm vardı,ne de isteğim.
•••
yavaşça kapıdan içeri girdim,onunla göz göze gelmemle kalbim fazlasıyla hızlanırken sakin olmaya çalışarak yanına ilerledim."hoca yok mu?" gözlerime bakmadan cevap verdi.
"dersi çıkmış,bize replikleri verdi biraz çalışın dedi." tüm cesaretimle gözlerinin en içine bakıyordum.
"başlayalım o zaman." üzerimdeki kot ceketi çıkardım ve koltuğa fırlattım. o sırada o da üzerindeki gömleğin yakasının düğmelerini açtı ve kollarını kıvırdı.
yavaşça ellerini belime yerleştirdiğinde hiçbir şey olmamış gibi ona bakmaya çalışıyordum.
•••
Romeo:
ah sana doyamadan mı bırakacaksın beni böyle?Juliet:
daha nasıl bir doyum bekliyorsun ki bu gece ?Romeo:
aşkının katkısız yeminini benimkine karşılık.Juliet:
onu sana verdim bile, sen daha istemeden.•••
Romeo:
günah dudaklarımdan mu geçti?
tatlı bir dürtüyle işlenen bir günah!
ver bana günahımı geri.kendimi hafifçe geri çektim.
"kitabına uydurup öpüyorsunuz beni." dediğim şey ile hafifçe gülümsedi.
"juliet olacağınızı bilir gibi tüm replikleri ezberlemişsiniz bakıyorum."
"belki biraz tanısaydın beni,isteseydin,bilirdin en sevdiğim kitap olup ezbere bildiğimi."
"ama kitapda 'arama boşuna, bulunmak istemeyeni' der."