Aslı evlenip gideceksin halan uyanamadın? Ne evlenmesi ya git başımdan! kızım hadi kalk yüzünü yıka seni bekliyorum. Hayırlısıyla senden kurtuluyoruz. birden üstümdeki yorganı çekince buz gibi Sivas havasına maruz kaldım. Beni uyandırmak içindir diye pek aldırmadım. kalkıp lavaboda elimi yüzümü yıkadım. Sonra mutfağa geçtim abim ve babam gitmişlerdi. Zira bugün cumaydı. Tek dokuza kadar yattığım zaman dilimi. Annem bazen yan komşu Zeynep teyzeyle dedikoduya dalarsa bazen saat on oluyordu. Ağzıma annemin yüz yılda bir yaptığı patates kızartmalarını attım. Çayda buz gibiydi. Ocağa koyup bende dışarı çıktım.
Annem duvar dibinde Zeynep teyzeye bir şeyler anlatıyordu o kadar dalmışlardı ki geldiğimi bile fark etmemişlerdi. Kız o çocuk başkasına sevdalı değilmiydi. Aslı hayatta kabul etmez. Hülya anlattı o kız bizim oğlana göre değilmiş? Kim kime göre değilmiş. Sen bizimi dinliyorsun kız ? Evet . Dilde pabuç kadar. Bu halinle sokağa çıkmışsın.
Etrafa baktım. Allah'tan kimse görmemişti. Koşarak mutfağa girdim. Peşimden annem kocaman kız oldun hala paldır küldür geziyorsun? Anneme göz devirerek masaya oturdum. Biliyordum insan hiç kazanamayacağı laf dalaşlarına girmeliydi . ben soğuk patatesleri kemirdim. Annemse beynimi. Neymiş efendim şunun kızı evlenmiş şunun torunu varmış. torun sevmek onun hakkı değilmiymiş. Anne bir sus allasen yemek mi yiyorum beni mi yiyorsun anlamadım .
Neyse derdin düm dük (buda şu reklamdan kaldı) söyle! Teyzenler seni istemeye geliyor. Ne!!! Teyzenler seni istemeye geliyor. Hangi teyzem ? Neden sordun? Y oksa senin özellikle gelmesini istediğin bir teyzen mi var? Hayır tabi ki kim beni tanıyıp oğluna alacak kadar çatlak anlamadım. Kız sen benim kardeşime çatlak dersin deyip terliği anlımın çatına attı. Ben daha ne olduğunu anlayamadan yüzüme çarpan terlikle baka kaldım. Hay lanet kız allıksın deyince alınıyorsun neden kaçmadın. Anne sabah sabah yüzüme terlik atacağını tahmin etmediğim için kusura bakma? annem yerinde kalkıp dondurucudan donmuş et çıkarıp yüzüme verdi. hazırlan akşama geliyorlar. Ne demek akşama geliyorlar. Ne bu şimdi görende hamile kalmışımda hemen evlenmem gerekiyor sanır. Sus kız ağzından yel alsın. Ee neden bana sorma gereği duymadınız?
Selim evleniyor dedi. Düm dük yüzme ? Benimse dünyam karardı. Selim komşunun oğluydu. Kendimi bildim bileli ona aşıktım. Annem benim kalbim nasıl kırılır iyi bilirdi. Zira kalbim olacak şahsiyet doğuştan delikti. Anemin bunu unuttuğu olurdu. Karanlıktan gözümü aydınlığa açınca başım döndü. Tekrar açınca sesler uğulduyordu. Sanki derinden geliyordu. Kulağı mı kapatmak istedim. beynimdeki uğultu dursun diye fakat bu sefer eli m gelmedi. Gözümü yine açmaya çalıştım. Bu kez görüntü netleşti. Çalıştığım hastanedeydim.
Sesler annem babamdan geliyordu. kavga ediyorlardı. Onlar hala ben orada yokmuşum gibi konuşuyorlardı. Babamın sesi geliyordu. Madem kızım o çocuğu seviyordu neden bana daha önce demedim. O çocuğu severim ama babasın sevmem karısının söz hakkı yoktur. Onu sürekli döver. Ben ceylanımın o eve gitmesine razı gelemem. Bunu anası olacak Asumana da söyledim. Delirtme beni kadın ne söyledin? Kız yeni mezun olmuştu. Pişkin pişkin oğlum deli kızını beğenmiş dedi. Sen ne dedin? Bende durur muyum yoldum saçlarını oh iyi etmişim. Benim kızıma deli dersin ha diye üstüne yürüdüm. Akıllı olsa bu yaştan sonra okul okumaz haspam görende açlıktan ölüyorsunuz sanır kız yoksa öyle mi? dedi benim tepem attı. Biraz ağır konuştum. Bilmez misin be kadın benim kırçiçeğim o çocuğa sevdalı.
Gözümden iki damla yaş geldi. Babamın bildiğini annem bilmiyordu. Annemin bildiği tek şey biricik oğluydu. Neden bana bu kadar kinliydi bilemedim. Atanınca ilk iş test yaptım. İkiside yüzde yüz annem babamdı. Akıllarına bana bakmak geldi uyandın mı kırçiçeğim? Evet babacığım. Ne oldu bana başım çok fena (en iyisi hatırlamıyoruma yatmaktı.) ağrıyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ASLIN'DA
General FictionEllerine kına yakmış ellerine Gözlerine sürme çekmiş gözlerine Dillerine mersi düşmüş dillerine Sosyeteye girmiş köylü güzeli Sonunda işler girdi yoluna Zengin kocayı taktı koluna Bakındı durdu sağına soluna Şaşırdı kaldı filmin sonuna aslında hikay...