~1~

3K 62 15
                                    

Klockan tickar... tick tack tick tack är allt jag hör jag visste att skolan snart skulle börja. Jag ville inte gå till skolan jag visste vad som väntade... sparkar, slag och bli kallad NÖRD! Jag har helt enkelt blivit van nu... Mitt liv är något tråkigt men jag tycker det är dumt att tycka synd om sig själv när det finns folk som har det värre!
Jag bestämde mig att packa min väska och gå till skolan.

SKOLAN
Jag springer genom korridoren och undviker ögonkontakt med någon. Jag stannar vid mitt skåp och tar mina böcker. Jag känner hur någon tar tag i min axel bakom mig.
- Alex du vet att du inte har fått din dos ännu va? Eller snarare NÖRD! tycker jag Jojo säga bakom mig.
Jag försöker gå där ifrån men Jojo drar mig in till killtoaletten.
- NÖRDEN nu ska vi testa något nytt! säger han och flinar.
Han går fram till mig och börjar knäppa upp min skjorta.
Jag ser hur han ler framför mig.
- Vill vara min slampa för tillfället? säger han samtidigt som han kollar ner på mina bröst.
- Nej! försöker jag skrika men det blir bara ett litet pip.
Han puttar ner mig på golvet och säger:
- Jävla NÖRD har du inte fattat att du blir bestraffad ännu? skriker han medan han sparkar mig i magen.
Efter några sparkar går han ut från toaletten och låter mig ligga kvar.
Det gjorde så ont! Jag kände hur tårarna rann från min kind!
Men det värsta var ändå att ingen brydde sig!
Jag hör hur folk skrattar utanför toaletten.
Jag visste att det var Jojo och hans kompisar som skratta.

Jag tror jag låg på toan i en timma eller något innan jag kunde resa mig.
Jag tog en snabb titt i spegeln och märkte att jag var blåslagen nästan hela jag, min mascara var utsmetad i hela ansiktet eftersom att jag hade gråtit.
Jag springer ut från toaletten och skyndar mig till min lektion. Men vart var mina böcker? Jag förstod att Jojo hade tagit dem och att jag inte skulle få tillbaka de...
Men den första kommentaren jag får på lektionen är:
- Varför är du sen Alexandra? frågar matteläraren.
Jag orkade inte svara på frågan jag trodde hon kunde se det på hur jag såg ut!

Som jag sa INGEN bryr sig om mig!

Nörd?Where stories live. Discover now