Aiesya pov
"Iesya kau dah siap ke?"
"Kejap kak!" Sahut Iesya. "Cepatlah! Kau ni nak bersiap pun lambat macam siput!"
"Dah siap dah ni. Jomlah kak!" Iesya tarik tangan aku macam nak tercabut "Weh! Agak-agak lah kau nak tarik tangan aku!"
"Eh sorry kak!" Kata Iesya dengan nada rasa bersalah. Tau jugak kau rasa bersalah... Terharu aku. Melihat wajah macam aku dah nak mati ni..
"Takpe. Lain kali kau jangan buat lagi." "Aye aye captain" Iesya buat dabik hormat.
"Umi kami gerak dulu"
"Iye! Hati-hati memandu tu!" Laung umi ku tersayang. "Iye!"
Kereta laju meluncur di jalan raya....
Skip-
Aku memarking kereta di tempat VIP. Biaselah kan aku anak CEO. Kembang semangkuk aku.
"Weh kak! Jom arh masuk!" Ajak Iesya. "Ye sabar lah"
"Eh! Aiesya, Iesya jemputlah masuk" pelawa Helena. Nampak ayu je dia ni... Tapi kalau kau cari pasal ngan El ni.. Fuh insaf terus kau. Lemah dari luaran kuat dari dalaman. HAHAHAHAHA.
"Eh. Aiesya. Umi dengan abah Aiesya kat mana?" Tanya Puan Herena "Oh aunty. Umi ngan abah nanti pergi sini. Banyak lagi urusan katanya."
"Ohh.. Takpelah. Iesya mana? Dari tadi.. Aunty tak nampak dia.." Tanya Puan Herena lagi.
"Dengan akak Helena dia tu"
'Tak puaka ke mulut kau tu Aiesya?' 'Tak lah' QnA hati dan fikiran."Aunty Aiesya nak pergi dekat sana dulu eh. Rasanya umi ngan abah tak lama lagi dah nak sampai." "Ok. Pergilah borak ngan team Flowers yang lain." Jawab Puan Herena. "Hehe. Ok aunty"
Skip-
"Yow guys!" Kejut Fania. "Uhhh. Terkejut saya. Tolong saya kena heart attack" ejek Chloe.
"HAHAHAHAHAHAHAHAH" semua bantai gelak. Chloe... Chloe...
"Apalah kau ni Chloe. HAHAHAHA" kata Aisy sambil menekan perut dan lap air mata. "Apa betul lah kan" jawab Chloe selamba.
"Aku majok ngan kau Chloe." Protes Fania. "Weh Flowers! Gengster kita majok ah!" Ejek Chloe lagi. "Eii! Aku benci kau Chloe!" Jerit Fania.
"Benci ni jugak yang selalu belanja kau hari-hari" sahut Chloe sambil menjongket kedua-dua kening.
"Eh thanks lah ye! Muah! Sorry sorry ye Chloe" maaf Fania. "Ye lah aku maafkan kau dengan hati yang tertutup.." Kata Chloe dengan selamba. "Weh kenapa bukan hati yang terbuka?!" Tanya Fania.
"Oops! Salah.. Salah.. Dengan hati yang terbuka." Jawab Chloe. Mulut dia in memang takde insyuran.
"Weh! Uncle berucap ah!" Kami pun duduk. Dengan tekun kami mendengarnya.
End Aiesya pov
Fariz pov
Tak sangka juga kami di jemput ke majlis ni. Yelah. Kan uncle aka daddy Carl tu punya majlis. Jadi kami pun di jemputlah.
Lepas uncle tu berucap. Kami pun menjamah makanan yang ada.
"Weh abang! Daddy bagi!" Sergah adik Carl. Nama dia Chloe tak silap.
"Chloe! Rindu abang ngan kau ni!" Kata Carl sambil memeluk adik dia tu. Acah ah dia.
"Ihh! Mengada kau ni bang! Baru tadi sesama naik kereta!" Kata Chloe.
"Ala! Saja nak protes." Kata Carl
"Ehem" Farish mendehem.
"Kau kenapa Farish? Ter- ehem ehem"
"Acah ah kau ni Carl! Tau ah ada adik perempuan! Kitorang ni takde!" Marah Farish. Amik kau mulut tanpa berselindung.
"Eh sorry! Aku tau lah kau jeles. Kau kan suka kat adik kembar aku~" usik Carl.
"Eh! Apa abang ni!" Chloe menampar bahu abangnya dengan kuat.
"Eleh! Macam aku tak nampak. Korang dua tu selalu Ber sawit sawit." Perli Carl.
"Sampai..... Bila kita semua datang rumah Carl. Mesti dia cari Chloe kan guys?" Sambung Rayyan. Ni budak kuat menyampuk. Sabar jelah.
"Haah betul lah weh!" jerit isyraf tetiber."Dah lah korang, kesian aku tengok si budak Farish tu. Merah dah muka" sebagai ketua ye guys kita harus menghentikan pergaduhan antara sahabat.
"Betul kata Fariz tu" penyokong setia Fariz iaitu Farid.
P/s: Fariz ngan Farid bukan adik beradik k.
"Yela. Aku minta maaf ye wahai sahabat ku Farish hiks hiks" maaf Carl dengan muka tak bersalah "Aku pun ye rish huhu" kata Rayyan dan Isyraf serentak dengan muka tak bersalah juga.
"Baik tak yah minta maaf kalau tak ikhlas!" marah Farish
"HAHAHAHAHAHAHAHAHA" bantai ketawa semua.
"Dahlah. Chloe nak pergi dekat bestfriends Chloe. Bye!" kata Chloe sambil meninggalkan meja kumpulan Blaze.
Bersambung....
So best tak?
Vote dan comment!
Kalau chapter 1 and 2 pendek kan? Kalau chapter panjang sikit. Ok bye!
See you guys next chapter.👋Typo? Abaikan je.
YOU ARE READING
The Highschool
RandomMalam kedinginan....... Di mana sebuah kejadian...... "Huh.... Huh.... T-t-tolong j-jangan ap-apa kan s-saya"- Iesya Evelyn "Apa? Tak dengar lah. HAHAHAHA" "Sini kau!" "Iesya!!"- Aiesya Evelyn Tiba-tiba..... Bang!