Bab 14

1K 66 8
                                    

Aku mengangkat kepala ku apabila terdengar bunyi deringan telefon . Segera aku angkat .

"Ara . Jum keluar !" Ujar Chanyeol .

Aku mengerling ke arah sehun yang sedang nyenyak tidur . "Andwae . Sehun sakit . Aku kena jaga dia . Mianhae," aku meminta maaf .

"Ah arraseo .. Jagalah tunang kau tu . Okay bye," Chanyeol segera mematikan panggilan . Aku mengeluh .

"Kenapa tak ikut diorang keluar ?" Aku segera ke arah sehun . "Oppa dah bangun ? Ermm biarlah .. Syg nak jaga oppa," balas aku .

"Pergi lah ngan diorg . Luhan kan baru balik . Apa salahnya," pujuk sehun . Aku menunduk .

"Oppa tak suka ya syg jaga oppa ? Ermm okay syg ikut diorg," aku mencapai telefon dan menekan nombor chanyeol .

"Erm bukan macam tu lah . Oppa dah okay ,tk yah risaukan oppa . Arrasseo ?"

"Erm okay," aku menekan punat hijau . Suarau Chanyeol mula kedengaran . "Okay lah aku ikut korang,"

"Habis tu sehum macam mana ?" Tanya Chanyeol .

"Dia yg suruh aku keluar ikut korang .. Okay lah aku nak siap ni . Annyeong," aku mematikan panggilan . Aku memandang sehun .

"Betul ni oppa tak ape2 ?" Aku meminta kepastiannya . Sehun mengangguk . Nak tak nak aku kena pergi juga .

Aku mencium pipi sehun sebelum melangkah keluar . Terasa berat hati meninggalkan sehun keseorangan .

[Chanyeol,Luhan,Baekhyun P.O.V]

"Asal ?" Luhan mengerutkan dahi .

"Ara"

"Urm ? Wae ?"

"Ara jadi ikut kita !" Terbit senyuman di muka Chanyeol .

"Jinjja-yo ? Oh kkaebsong," Baekhyun menyumbat secebis roti ke dalam mulutnya . Chanyeol dan Luhan hanya menjeling .

Mereka terus bersiap dan menunggu ke datangan Ara .

-Sementara itu-

"Annyeong hasaeyo," terdengar sura di balik pintu utama . Omma sehun segera membuka pintu .

"Oh krystal . Masuk lah," omma sehun cuba memaniskan muka .

"Nae gomawo," krystal segera masuk ke dalam .

"Duduk lah . Nanti aunty panggilkan sehun," kata omma sehun .

"Tak pe aunty . Saya cuma nak bincang ngan aunty je" senyum krystal .

"Pasal apa ye ?"

"Pasal pernikahan antara saya dan sehun,"

-----------

Annyeong . mian dah lama tak update . saya busy kebelakangan ni . bulan ni saya akan sedaya upaya utk update lgi . maaf kalau ada salah ejaan atau sebagai . thanks sbb baca ^^ kamsahamnida

Follow my ig : luluhunhan_

My Love from Namsan Tower (EXO FANFIC)Where stories live. Discover now