2

7.8K 94 16
                                    

Hari Pertama Sekoalah .

Seperti biasa , aku memandu ke sekolah . ( Aku kan berumur 23 tahun , mestila aku dah reti bawak kereta )

Aku sampai ke kelas aku iaitu 5A-1 . Aku terus letak beg , kemudian terus membuka buku math untuk study . ( aku x berapa pandai math , jdi aku kenala rajin study -_- )

Tiba - tiba

" Hoi rajin study , minah niyh " kata Taeyeon sambil mengetuk meja . " Hoi bila hg smpai aku x perasan un " balasku . " Haha dya niyh rajin study sgt arh smpai x perasan kita smpai bila , an Taeyeon " kata Bongsoon pula . " Haish kacau tul arh aku kena rajin study math niyh taw ark dh la aku x berapa nk pndai math niyh nsib baik periksa dpt C klaw dpt fail terus mengamuk , mk bapak aku " kata aku . " Elehh kami berdua pown bodo math , oke ja x study un " kata Taeyeon . " Hah betoi iii " kata Bongsoon pula . " Hmpa tu dh taw bodo math , xmau study cam aku , pstu bila fail bru la nk ngadu kt aku kata aku lgi pndai la , tolong ajar la , dasar pemalas -_- " kataku pula . " Amboii mulutt " kata Taeyeon . " Ha klaw cmtu nnti kita bwt study group nk ? Bru la sma ii pndai math , lps niyh xdk spa dh fail sksksk " kata Bongsoon . " Ha tu bru la bernas sikit idea , klaw x ajak lepak ja keja . Taw la hmpa dua ada boyfriend un sikit ii lepak ngn boyfriend ja , aku dipalau begitu saja smpai hati " kataku . " Haha Soon , nmpk nya kwn kita niyh jeles la plk sbb xdk partner , single . Hahahaha " kata Taeyeon . " Ish bongok la Yeon , patutnya hg kata la kt dya sabar , nnti ada la partner niyh gelak lak dasar kwn hampeh " kata Bongsoon . " Amboii kutuk aku lak noh " balas Taeyeon . " Ishh bising la minah dua ekor niyh shuh ii pi berambus kt tempat masing ii aku nk study la bengong " kataku . " Hmm yala ii jom Soon " kata Taeyeon . ( Padan muka kan dh kena mrh ngn aku )

Masa rehat

" Wehh Eunnn !!! " jerit Taeyeon " Haa benda ? " tanyaku . " Weh sori rehat niyh aku ngn Soon xleh join hg la mkn sama ii " kata Taeyeon " Ishh dasar kwn hampeh . Tinggalkan aku noh ? " kataku " Oitt mana ada sori laa kami kena rehat ngn boyfriend masing ii maklumlah kami kan taken payah kit nk rehat ngn kwn , sikit ii boyfriend ajak rehat sesama " kata Bongsoon " Yala , gilah rehat ngn boyfriend masing ii tuh biar aku rehat sorang ii " kata aku buat ii sedih . " Alaa jgn la majukk lainkali kita rehat sesama , aku janji . Kann Soonnn " kata Taeyeon " Ha ii lainkali kami kata kt boyfriend kami yg kami nk rehat ngn bff lak , key ? Jgn la sedih sygku " kata Bongsoon " Ish geli la bersyg ii lak gilah rehat ngn boyfriend masing ii , byee nanti lam kelas kita jumpa key ? " kataku dengan sedikit menyampah sebab perangai annoying dorang tuh -_-

Masa aku tgh duduk sengsorang .

Aku duduk di meja sorang ii , tiba ii ada sorang lelaki yg hensem niyh nk rehat ngn aku , sapa lagi kalau bukan Jungkook kesayangan aku yang hensem tuh sksksk .

" Hey , boleh saya rehat ngn awk ? " tanya Jungkook . Ush siapa yang tak bahagia kalau crush ajak rehat ann ? " Emm.. Bo..boleh " jawabku tergagap gagap . " Okey tq , btw nama siapa ? " tanya Jungkook " Hmm nama saya Jeon Jungeun , selamat berkenalan " kataku . " Ouh , cantik nama , hai nama saya Jeon Jungkook " balas Jungkook . ( aku dh taw nama kau lama dh sksksk ) " Hai " kata ku pendek sambil tersenyum . " Comel jgk budak niyh " kata Jungkook dalam hati .

Skip rehat

Aku menuju ke loker untuk mengambil barang . Tiba - tiba , " Hye Jungeunnn " jerit Jungkook dari jauh " Ya Jungkook , knp ? " tanyaku kepada Jungkook . " Awak single ka taken ? " tanya Jungkook . Aku agak terkejut dengan soalan Jungkook tapi aku buat buat biasa dan terus menjawab " Single " balasku pendek . " Ouh " kata Jungkook sambil tersenyum kearah ku . Aku terdiam .

Tu jela untuk part 2 , japgi author smbung , byebye ~

jeon ' s love Where stories live. Discover now