Spis ważnych informacji, z którymi dobrze się zapoznać przed przeczytaniem. Aby nie było niepotrzebnych pytań i nieporozumień.
1. Opowieść zaczyna się w roku 1439. Od rozdziału I do XXVI wydarzenia dzieją się w roku 1440. Historia kończy się na roku 1444.
2. Staram się trzymać historii, jednakże z niektórych względów (np. dodanie niehistorycznych postaci) jestem zmuszona do małych zmian. Nie są one tak ważne, że nagięłyby zupełnie to, co zdarzyło się potem.
3. Język całej tej opowieści jest dosyć specyficzny, gdyż starałam się go zarchaizować, aby był jak najbardziej podobny do języka, jakim posługiwano się w czasach, w których dzieje się akcja.
4. Niektóre wydarzenia, sytuacje, poglądy mogą wydać się dziwne, może nawet nie na miejscu. Spowodowane jest to przystosowaniem do średniowiecza, w którym ludzie nie wiedzieli tyle, co my teraz, wszystko nie było dobrze rozwinięte, np. medycyna. W Europie przeważało chrześcijaństwo, dlatego bohaterowie są bardzo pobożni. Proszę nie brać zatem do siebie niektórych wypowiedzi postaci, jeżeli w jakiś sposób Was, Moi Drodzy, urażą.
5. Zgodnie z czasem, w którym dzieje się akcja, królem Polski jest teraz Władysław III. Proszę nie mylić go z jego ojcem, Władysławem II Jagiełłą. Tak dla jasności.
6. Inne niejasności zostaną podane na końcu opowieści, aby zbyt nie zdradzać tego, co się zdarzy.
7. Korzystałam z wielu stron internetowych i książek, aby zrobić gruntowny research i wszystko było jak najbardziej naturalne, zgadzało się z historią. Jeżeli coś nie zgadzałoby się z Waszą wiedzą - może być to możliwe, ze względu na to, że czasami różne źródła dawały różne informacje, niepokrywające się. Wybierałam wtedy jedną opcję, według mnie najlepszą. Źródła podane zostaną na końcu.
8. Ela i Felek nie są tutaj personifikacjami, a zwykłymi ludźmi.
9. Nie mam na celu urazić żadnej postaci (już zwłaszcza króla Władysława, bo ma on naprawdę wielki szacunek u mnie).
10. Nie trzeba znać Hetalii i historii. Staram się wyjaśniać wszystko najdokładniej jak mogę.
Zdaje mi się, że to już koniec z tych ważniejszych informacji, które są Wam potrzebne, aby wszystko zrozumieć i swobodnie czytać.
Cóż jeszcze mogę tutaj powiedzieć?
Zapraszam do czytania opowieści pod tytułem: Rozkochać węgierską królewnę!
.
.Fanfiction zostało cofnięte z publikacji. Wiąże się to z moim wycofaniem z fandomu Hetalii oraz chęcią zamieszczenia tej historii w bardziej realnej możliwości, w pełni taką, jaką chciałam stworzyć, razem z bohaterami i światem.
W inspiracji Królewną powstał mój samodzielny twór — Miłosny trel Słowika oraz dalsze jego części. Pierwsze rozdziały mts można już śmiało czytać, są tutaj na profilu. Zachęcam do czytania!
CZYTASZ
| Rozkochać węgierską królewnę | Hetalia |
FanfictionKiedy król Władysław dostaje propozycję zasiadnięcia na węgierskim tronie, zleca młodemu szlachcicowi, Feliksowi Łukasiewiczowi, wyjazd do Budy, by tam zyskał sympatię młodej królewny, Erzsébet Habsburg, i poznał ją na tyle, by sam król mógł ją pote...