1

856 49 9
                                    

Nah, mukaddimah. Chapter 1. Actually dah buat sampai chapter 5, tapi malas publish semua. slow-slow okay. Nanti aku sambung the next chapter. enjoy!

*****

'' You guys masuk dewan and set up stage. Kejap lagi I masuk re-check balik ''

'' Okay boss! ''

'' You, and you and you, set up dewan. Its banquet style. Satu meja, lapan. Jangan bogelkan dia, pastikan ada baju. Get it? One line at center for red carpet. Make sure tak semak sangat, tak nampak crowded, orang boleh lalu-lalang dengan selesa and tersusun. Can you guys make it? ''

'' Yes maam! '' jerit tiga orang itu serentak.

'' Technical team, it is okay up there? ''

'' We good! ''

Aku tersenyum. '' Good then ''

'' Food & Beverage team? ''

'' Kejap lagi makanan sampai. I baru lepas contact dengan catering. Diorang on the way ''

'' Good. Okay semua, jom set-up. Lets work. Kita jayakan event ni as usual ''

'' Yeah, lets do this! '' jerit semua pekerja-pekerja aku serentak.

Aku tersenyum. Berpuas hati.

'' Lets begin ''

*****

Kaki melangkah laju keluar daripada bilik mensyuarat. Bilik persendirian yang tertulis Chief Executive Officer itu aku masuk. Punggung aku labuhkan di atas kerusi yang empuk. Badan disandarkan kebelakang. Melepaskan lelah. Mata dipejam.

Mensyuarat yang telah berjalan hampir 3 jam itu baru sahaja selesai. Terdapat banyak projek baru dan projek yang perlu disiapkan hujung bulan ini. That means no time to rest. Must work harder to achieve a target. That my principle. Zuhairi Haziq prinsip.

TOK TOK TOK!

Ketukan pintu membuatkan aku terjaga. Mata aku buka perlahan-lahan.

'' Masuk ''

Seorang perempuan yang sudah pun berumur lewat 30-an masuk ke dalam bilik dengan memegang satu buku hitam.

'' Yes kak Lina, anything? '' kedudukan duduknya dia betulkan.

Dia mengukir senyuman manis. '' Petang ni ada majlis ulang tahun syarikat Q&R Corporation. And youre invited. '' terangnya.

Aku mengeluh. '' Kalau tak pergi tak boleh ke? '' soal aku kembali.

Kak Lina mendekatkan dirinya, seakan-akan mahu berbisik. '' But hes is big client for us ''

Aku memejamkan mata. Argh, damn!

'' No choice. Im in '' kata aku. Sedikit hampa. Kalau boleh malas nak pergi. Penat! Baru sahaja selesai mensyuarat, banyak lagi kerja yang tertangguh, yang perlu disiapkan.

Kak Lina secretarynya ketawa perlahan lalu menggelengkan kepala. Faham sangat dengan perangai bosnya itu.

'' Sekali sekala pergi event, hilangkan stress kerja. Apa salahnya. Bukan selalu pun. Jangan hard working sangat. Tak baik untuk kesihatan. Encik muda lagi. Kut-kut terjumpa calon isteri ke? Mana lah tau. Inilah masanya nak cari teman hidup, bukan menempel dengan laptop je '' bebel Kak Lina panjang.

'' Amboi kak, bukan main panjang lagi tazkirah saya. Dah lama simpan ke? ''

Kak Lina menarik sengih. '' Ish takde la. Akan pesan-pesan je. Ingatkan ''

The girl who he love..Where stories live. Discover now