Bombo

45 3 0
                                    

Klassen var i ein stor bygning. Andrine og Sarah satt sammen i ei seng, på fanget hadde dei ei bombe. Alle viste at bombo skulle bli utløst, men ingen viste når! Andrine og Sarah skulle trykke på ein knapp for å ut løse den, og då, då var det bare 10 sekunder folk hadde på seg for å komme seg ned i ein bonkers.
I bonkersen hadde alle ett skap, i skapet var det ein stygg kjeledress, mat og litt drikke. Og i dei små sine skap var det kanskje ein leke og! Eg sto å snakka med Andrine, fordi det var egentlig EG som skulle utløse ,bombo, alt ho sa til det var:
"Du kan jo bare ta mitt skap! Eg vil vere her men Sarah!" Eg viste ikke heilt ka eg skulle gjøre! Eg bare sto der heilt stum, men så plutselig hørte eg ein alarm! Det var bombo!
Eg løp ned ei kort trap svingte til venstre og løp inn ei stor og open tung dør! Eg såg at det allerede var var mangen her, men det kom flere, og flere.
Eg leita etter ett lite skap med navnet Andrine på, eg fant det, heilt borte i det høgre hjørna opperst. Det var bare ein person som hadde under meg. Nøkkelen sto i, det gjorde den hoss alle skap. Eg tokk nøkelen ut av skapet og holdt den hardt i handa, du viste ikke kem du kunne stole på i ett barnehjem!
Det var det eg hadde funnet ut av etter at alle hadde komt hit! Den store og tunge døra lukket seg med hjelp av to og voksene og ett lite barn. Heldigvis var ingen flere utenfor ingen skap hadde nøkler i seg. Eg hørte ett digert smell, og kjente ei tåra som rant nedover kinnet, det var to veldig gode venner, som hadde blitt BOMBA! Døra blei åpna, eg var det første barnet ut.
//sorry for noen bokmål ord og noen nynorsk ord, og skrivefeil! Håper dere likte historien, dette er laga ut i frå ein drøm eg har drømt, litt har eg plussa på, men meste parten drømte eg!//

Sarah og Andrines sisteWhere stories live. Discover now