ב. שאלות ותשובות על האופן שבו מתגשם בואו של ישוע אדוננו (בחשאי ובגלוי)

3 1 0
                                    

שאלה 1: הבטחתו של ישוע היא שהוא יבוא שוב כדי לקחת אותנו אל מלכות השמיים, ואילו אתה מעיד שאלוהים כבר התגלם כבשר ודם כדי לעשות את עבודת השפיטה באחרית הימים

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

שאלה 1: הבטחתו של ישוע היא שהוא יבוא שוב כדי לקחת אותנו אל מלכות השמיים, ואילו אתה מעיד שאלוהים כבר התגלם כבשר ודם כדי לעשות את עבודת השפיטה באחרית הימים. בכתבי הקודש מופיעה בבירור הנבואה שאלוהים יירד בעוצמה ותפארת על גבי עננים. זה שונה מאוד ממה שהעדתם עליו, שאלוהים כבר התגלם כבשר ודם וירד בחשאי אל בני האדם.

תשובה: אתה אומר שישוע הבטיח לבני האדם שהוא יבוא שוב כדי לקחת את בני האדם אל מלכות השמיים, זה בטוח, מכיוון שאלוהים הוא נאמן, אין כל ספק שהוא יעמוד בהבטחותיו. אך ראשית עלינו להבהיר שהעובדה שאלוהים מתגלם שוב באחרית הימים כדי לעשות את עבודת השפיטה קשורה במישרין לאופן שבו נועלה אל מלכות השמיים. אם נעיין בכתבי הקודש בתשומת לב, לא נתקשה למצוא ראיות לכך. במספר קטעים שונים בכתבי הקודש מופיעה בבירור הנבואה לפיה הביאה השנייה של אלוהים תהיה התגלמות כבשר ודם. למשל: "לכן, היו גם אתם מוכנים, משום שבשעה שלא תעלו על דעתכם, בר האנוש יבוא" (לוקס י"ב 40). "כי כברק המבריק מתוך קצה אחד של השמיים, וזוהר עד הקצה האחר של השמיים, כך יהיה בר האנוש ביומו. אך תחילה עליו לסבול דברים רבים ולהידחות על ידי הדור הזה" (לוקס י"ז 24-25). כל הנבואות האלו עוסקות ב"בר האנוש" או ב"ביאתו של בר האנוש". הביטוי "בר האנוש" מתייחס לאדם שנולד לאישה ויש לו אנושיות רגילה, ולכן לא ניתן לקרוא לרוח הקודש "בר האנוש". למשל, היות שיהוה אלוהים הוא רוח הקודש, אי אפשר לקרוא לו "בר האנוש". יש אנשים שראו מלאכים. גם מלאכים הם ישויות רוחניות, ולכן אין לקרוא להם "בר האנוש". לכל מי שנראה כמו אדם אך עשוי מגוף רוחני, לא ניתן לקרוא "בר האנוש". ישוע אדוננו בהתגלמותו נקרא "בר האנוש" ו"המשיח" מכיוון שהוא היה הגוף הגשמי של רוח האלוהים, ובכך הוא נעשה אדם רגיל ונורמלי שחי בחברת אנשים אחרים. לכן, כשישוע אדוננו אמר "בר האנוש" ו"בר האנוש יבוא", הוא דיבר על זה שאלוהים יבוא בהתגלמותו באחרית הימים. במיוחד כשהוא אמר: "תחילה עליו לסבול דברים רבים ולהידחות על ידי הדור הזה", זה מוכיח בצורה אפילו יותר מפורשת שכשישוע יבוא שוב, הוא יבוא כבשר ודם. אילולא בא בדמות גשמית אלא כגוף רוחני, ברור שהוא לא היה חווה כל סבל ושהדור הזה לא היה דוחה אותו. זה מעבר לכל ספק. לפיכך, שובו של ישוע אדוננו הוא בהחלט באמצעות התגלמות, והוא בא לעשות את עבודת השפיטה באחרית הימים.

ספרי הבשורהWhere stories live. Discover now