17:46 PROLOGUE

26 4 0
                                    

"Aduh sakitnya kepala aku"

Aku terjaga dalam keadaan yang serba mamai dan rambut yang kusut. Celik sahaja mata aku ternampak seseorang yang amat aku kenali

"Kau dah bangun , Jung Saera."

Aku memalingkan muka selepas ternampak senyuman sinis dia. Aku benci dia , kenapa dia masih berani muncul depan mata aku.

Perlahan-lahan dia berjalan ke arah katil aku dan mula membelai kepala aku.

"Yah , h-hajima"

Dia melihat tangannya yang baru sahaja ditepis oleh aku.

"Berhenti datang ke rumah aku , aku benci kau ..

Rowoon."

• • • • •

{ 2 tahun yang lalu }

"Jung Saera-ya ! Saranghae !"

Kedengaran suara Rowoon daripada jauh sedang memberi semangat kepada Saera. Saera hanya memerhatikan gelagatnya daripada jauh.

Hari ini hari sukan yang dinantikan oleh semua pelajar. Saera mewakili kelasnya akan berlumba lari bersama-sama kelas yang lain.

Tamat sahaja acara larian kesemua pelajar akan berehat seketika dan menjamah sedikit sarapan. Suasana yang bising dengan suara-suara pelajar berborak tiba-tiba menjadi sunyi sepi apabila Rowoon berdiri di atas kerusi.

"Perhatian semua !"

Semua mata tertumpu pada Rowoon begitu juga Saera yang sedang makan.

"Aku nak bagi tahu ni yang Oh Nara adalah kekasih aku sekarang so siapa kacau dia jaga korang !" kata Rowoon.

Senyuman Saera mati begitu saja. Jadi selama ni dia rapat dengan Rowoon semuanya sia-sia ?

Oh Nara , kawan baik aku. Yang tahu semua rahsia aku termasuklah hal Rowoon.

Baru sahaja Saera ingin keluar daripada kawasan kantin dia terdengar suara-suara kecil daripada pelajar yang berada di situ.

"Bukannya Rowoon couple dengan Saera ?"

"Rowoon kan rapat dengan Saera tibatiba bercinta dengan Oh Nara ?"

"Wah ini gila , Oh Nara kan kawan baik Saera maknanya dia tikam kawan baik dia sendiri?"

"Mwoya , takkanlah Rowoon bagi fakehope kat Saera hahaha"

"Yah ! Korang berhenti sebut nama aku boleh tak ?!" Jerkah Saera.

Saera memandang Rowoon dan Nara dengan muka yang bengis. Betul kata kawan-kawannya , kata-kata Rowoon memang tak boleh dipercayai.

Dan tak semestinya kawan baik yang kita percayai akan sentiasa berada disisi.

• • • • •

"Kenapa kau dingin dengan aku?" soal Rowoon.

Saera tersenyum sinis. "Kau tak faham atau buat-buat tak faham? Aku benci kau , kau keluar !"

Saera mula membaling segala barang yang berdekatan dengannya. Dia terlalu benci untuk melihat muka lelaki itu di dalam rumah.

Malah perangainya juga.

Baru sahaja Rowoon ingin melangkah keluar daripada bilik itu , langkahnya terhenti dan perlahan-lahan dia memandang ke arah Saera.

"Saera , mungkin dulu kau benci aku tapi aku akan buktikan yang aku tak macam dulu lagi."

{ Coming Soon }

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 15, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Fakehope | RowoonWhere stories live. Discover now