Soobin's POV.
Aku berjalan kaki dari rumah Hyera ke rumah aku. Aku mengeluh.
"Ade apa ii yang tak kena ke, Soobin? " soal omma yang berada disebelah aku. Aku menggeleng.
"Soobin ni..handsome sangat ke? " okey, soalan bodoh ape aku tanya ni?
"Anak omma, mestilah handsome. " kata omma sambil membuka pagar rumah.
"Hmm.."
"Soobin!! "
Aku menoleh kebelakang melihat gerangan yang memanggil aku. Kelihatan Hyera yang sedang berlari sambil memegang sesuatu.
Die mengambil nafas setelah sampai. Die menghulurkan aku satu bekas yang dalamnya ada bibimbap.
"Wah..nampak sedap.." aku menyedut keseluruh bau bibimbap buatan Pn.Park ni. Jadi dengan rasminya seketul Choi Soobin lapar.
"Okeylah, aku nak balik. " ujar Hyera dan berura-ura untuk pergi. Aku menahan lengan die. Die pandang aku dengan pandangan bingung.
"Thanks. " Hyera tersenyum nipis.
"It's okey. Aku balik dulu, dah senja ni. " Hyera berlari balik kerumah.
Aku masuk kedalam rumah lalu menghempaskan badan aku diatas sofa. Makanan tadi aku letak atas meja bersebelahan sofa.
Ape aku rasa sekarang ni?! My heartbeat!! Please!! Aku tak boleh bernafas lepas tengok die senyum!!
Okey, relax~ Don't think about her. Okey.. Ah!! Aku tak boleh!!
Aku menggoyang-goyangkan kaki aku. Sumpah! Aku berdebar sangat! Baru berapa hari aku kenal dengan die?! Janganlah falling in love lagii!! Belum bersedia ni!!
Bam!!
Pintu rumah ditolak kasar. Aku memaling kearah pintu. Aku mengeluh. Appa, die lagi. Kalau sekejap je tak kacau kitorang tak boleh ke?!
Aku bangun dari sofa. Aku pergi kearah appa yang seperti sedang marah. Entah ape tah mood die kali ni.
"Kau nak ape datang sini? " soalku sambil memandang die kosong.
"Aku nak duit!! " jerit appa. Die ni kalau tak jerit tak boleh eh? Sekali aku cepok, mati terus!
"Ape bising ii ni? " soal omma sambil menuruni tangga.
"Ni haa, entah orang gila mana tah main sergah rumah kita. " ujarku bersahaja dan menjeling appa.
"Ape kau cakap?! " appa menggenggam kolar baju kemeja aku. Aku berdecit.
"Kau marah ke? " aku menjeling appa lagi.
"Soobin, jangan kurang ajar. " ujar omma. Aku berdecit lagi.
"Kalau orang macam ni, memang patut pun dapat kata ii kesat. Orang tak berguna macam die ni memang tak layak dilayan mewah. Menyusahkan je. Kerja tak nak tau nak-- Akh! " perut aku di sepak appa.
"KAU KURANG AJAR!!! " aku yang sudah terbaring itu di sepak lagi sekali. Eii!! Bodo punya orang tua!!
"Ish! Cukuplah! CHOI SOOJIN!!! GEUMANHAE!! ITU ANAK KAU LAH!! DIE BARU BALIK DARI HOSPITAL!!" omma menengking appa yang tak henti-henti pukul aku.
"TAK KESAH PULAK AKU DIE BARU BALIK HOSPITAL!! DIE NI BUKAN ANAK AKULAH!! AKU TAKDE ANAK KURANG AJAR MACAM DIE!!" appa menendang lagi aku, tapi hanya dibahagian badan. Bukan dimuka atau mana ii.
"KAU YANG AJAR DIE KURANG AJARLAH!! " omma menengking appa lagi.
Appa pergi kedapur. Die mengambil pisau. Dan berjalan kearah omma.
YOU ARE READING
|CSB|| THE HANDSOME GUY|
Fanfiction" susahlah jadi handsome ni!!" - choi soobin " kau? handsome? HAHAHAHHA! buat lawak ke? " - park hyera " Soobin..Soobin.. kau fikir kau handsome, boleh ramai yang minatlah? heh! kau salah! " - park jisung +×+ Choi Soobin seorang remaja lelaki kac...