القصه

21 1 0
                                    

احمد و محمد دول مش ناس طبيعين دول حظ وحش جداً.
فأحمد لما كان صغير كان بيحصل معاه حجات غريبه مثلاً مره المدرس سأل سؤال احمد كان عارف الاجابه يجي يجاوب يلاقي نفسه بيقول كلام تاني خالص.و المدرس طبعاً ردت فعله انت عارفين.
و محمد بقى كان برضوا حظو وحش فمثلاً لما يجي يقعد فلمكروباص يقعد جنب عائل صغير و عينك ما تشوف إلا النور الواد عمال ياكل شبسي و عمال ينزل بقايا الشبسي على قميص محمد .
ف اي حد هيقراء ده هيستوعب أن حظهم مش احسن حاجه لا الصراحه هو اووووووحششششش حاجه.
احمد صحي و صحى محمد و كل واحد جهز عشان يروح الشغل. طبعاً احمد عاطل بيدور على شغل امل محمد ف بيشتغل محساب في سوبر ماركت العطاء بيخاد الف جنيه فل شهر و بعد الضرائب بيتبقى ١٠٠ جنيه.بلميت جنيه بيشترو مستلزمات الطعميه عشان احمد اوقات ب يبيع طعميه عشان يساعد محمد و بردوا هما ملقوش ارخص من الطعميه.
محمد  بيعيش تجارب غريبه في حياته المهنيه.
فى محمد صحي و نزل سوبر ماركت العطاء و ربنا ما  يوريكو أبداً دخل عليه شخص تظهر عليه علامات الجنون و عايز كنز سنكرز محمد استغرب فقالوا له يا باشا رد عليه الزبون عايز كنز (اسنيكريز) احمد قالوا يصطى صح صح معايه انا مش ناقصك الراجل اطعصب و قام قائل انا هجيب الي انا عايزه بنفسي دخل الزبون للمحل و محمد عمال يدعي "يا رب جيب العوفي سليمه" و فجأة يجي الزبون جايب كنز ببسي و مفضيه ف الأرض بعدين جاب سنكرز و فرم الاسنكرز بعدين حط السنيكرز جوه الكنز بعدين رمى لمحمد ٥٠ جنيه و ٥٢ قيرش.
اما احمد بينام بعدين يصحى بعدين يتفرج على السقف بعدين ينام بعدين يصحى و يصلي بعدين يشوف محمد بيعمل اه اوقات بيساعد محمد و اوقات ب يبيع طعميه عشان يساعد محمد في فلوس البيت

احمد و محمدWhere stories live. Discover now