"first chapter"

25 3 0
                                    

Aku termenung seketika disebabkan oleh hal semalam . Tinggal beberapa hari sahaja berada di rumah kerana cuti akhir tahun akan berakhir dan ini akan membuat hidup aku menjadi huru hara .

*flashback*

Setelah usai mandi aku aku mengatur langkah kedapur bagi menikmati makan malam bersama keluargaku yang tercinta.  Ecehhh .

" haih lame nau mandi ? . Mandi ke buat tab mandi ? " .  Langkah ku terhenti seketika . Aryan yg berada diruang tamu sedar akan kehadiran ku yang ingin kedapur .

" aah buat tab mandi tu yg lame tu " . Aku menjawab dengn bersahaja sambil mata ku dipusingkan 360 darjah  . Tanpa membuang masa aku mengatur langkah ku kedapur dngn pantas .

" Aryan ,Ariq , Danial , jom mkan " . Mama ku memanggil adik beradikku yg lain untuk menyantap sajian yg sudah terhidang . Dngr shaja suara ibu ku mereka pon mengatur langkah untuk ke meja makan .

Setelah semua berada di meja makan , kami membaca doa sebelum menyantap sajian . Kini yang disaji oleh mamaku ialah nasi yg berlaukan ayam masak merah dan juga lemak cili api . Ini yg favrett ni . Tanpa membuang masa aku terus makn .

"  ehem papa nak cakap siked ni " . Semua memandang papa dngn serentak  . Aku pn mals nak amek port aku teruskan mkan dngn seleranya .

" papa nak kite smua pindah " . Jawab papa bersahaja .

"Uhuk ii " . Aku tersedak . Aku terpaku . Aku terdiam . Aku terkelu. Semua membuat riak terkejut kecuali mama dan along . Shit! . Kene pindah .

" no Ryna tak setuju pa . " aku ape lagi bantah la dngn menghentakkan meja makan . Takkkan aku nak tinggal kan RAIF kot .

Semua diam dengn tindakn aku . " i said pindah , its mean  pindah . Full stop . Muktamad . " papa berkata sedemikian sambil wajahnya memandang tepat ke arah aku . Aku dngn rase marahnya terus meninggalkan meja makan dngn rase marah , geram , everything dkt papa .

*end flashback*

Aku tersedar dri lamunan kerana handphone ku bergetar . Aku mencapai handphone ku yg berjenama apple. Terus saja aku bagun dri katil menuju ke meja belajar apabila tertera nama RAIF GOALS😚💘  .

RAIF GOALS 😚💘

AMY💘

  Guys cuti dah nak abes . Tak sabar nak mask sekolah sbb tahun ni kan tahun last kita.

IRAH💘

Aah lah babe , i pon tak sabar nak masuk sekolah . Dah jadi senior dah kita .

FIFI💘

I tak sabar nak jumpe Naz lahh  . Heheh.

IRAH💘

You ni tak habis ii lah babe . How about you , Ryna? .

Aku dngn rase bersalahnya terus kan menaip walau berat hati untuk tinggalkan diorg . 

      "Guys I have some news to tell you alls."

AMY💘

What is it babe?

FIFI💘

Why do you want to get married? Hahahah .

                                                 "I kene pindah " .

IRAH💘

Is it true babe?

                                                                "Yessa"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 14, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

BADGIRL OR BADBOY?Where stories live. Discover now