Bab 1

8 0 0
                                    

Kehidupan yg berpunca dari kelahiran.
Dibiar dan tidak dijaga seperti semak.
Cemburu menguasai diri.Lemah menyerang hati. Mata mengalir lagi.

NUNA POV

"Apa salah kami!!!"

puas aku tumbuk dinding tandas. Lebam dan bengkak tak yerh cita la.

Nangis. Aku sandar dekat tepi dinding dalam tandas. Aku dengar. Dengar gelak sinis sang pembunuu hati. Kejamnya.

Ini bukan syurga aku. Ini bukan neraka aku.

Aku pening. Hitam,dan silau ketika aku terjaga semula. Mungkin sejuk sebab aku terbaring dalam bilik mandi dalam tandas.Oh ya,aku pengsan.

Cool. Hati, kau sabar boleh?

🦄🦄🦄

"Dua belas setengah." perlahan suara aku menegur jam yg digantung tinggi di dinding dorm

Aku masuk dorm. Basah. Biarlah.

"Nuna! Ko ok tak? Lambatnya!" Adiba, tempat aku mengadu. Silap, orang yg dengar aku mengadu.

"tak langsung. Tengok tangan aku." aku hulur lengan. Kedua duanya penuh Darah.

"Minggu ni time kau. Time aku..."katanya diperlahankan.mukanya disorok.takut yang teramat.

Mata aku basah lagi.


" Cool Nuna. Kau ada aku."lembut tutur Diba.

" sorry. "aku tunduk. Tangis. Air mata dan darah ditangan.

" dah tido, tido kaih, meh sini nak sapu ubat, lain kali, jgn dah tau buat benda mcm ni... X baik..."pesan Diba mengubah topik.

Tanganku ditariknya ke locker dia.

" nak tido ngn hang... Aq takut... "pinta aq..

" boleh, asal kau janji x usik aq" ugut Diba, comel.. Aku suka cara dia bercakap.. Ayu, sopan..

" katil satu dah tido... Katil dua dah tido... Katil tiga..." usik aku serta merta.. Hiburkan suasana.

"aa ni orang malas dengan dia ni.." marah Diba.

"x tido lagi..." tegur satu suara.

Sepi.
Meremang bulu roma kami.

"aku la weyh" ujar Wadiha. Dia berjalan ke arah kami.

"betuah punya kentaki fried manusia!! " jerit aku seraya bangun lari menapar Wadiha.

Tangan aku yg masih bersisakan darah dibiarkan. biar kotor baju dia!

Geram. Ingatkan betul la tadi.. Serem baq hang..

Tapi tiba-tiba...

"arh!!!" jerit aku perlahan.

"sakit tak?" gelak Wadiha. Diba cuma jadi penonton aksi sambil menggunting pembalut luka.

"Wa.. Wa..!! Lepas..!!" pinta aku.

Wadiha guna skills silat dia elak tamparan mahal aku. Dikilasnya tangan aku kebelakang, automatically tangan aku dia block sampai anggota lain jadi lemah. Ya, dia hebat.

STALKER LEVEL ATASWhere stories live. Discover now