Nuna POV
Aku tunduk menutup muka sebab mengantok. Haih.. Bila nak sampai ni..kenapa la sekolah aku tu jauh sangat dengan rumah.
"eh Nuna, aku turun dulu eh dengan Aqeef. Bye!!" lambai Icha. Dibelakangnya ad Aqeef.
Ooh. Dah dekat dengan rumah aku. Aku pandang mereka dan angguk. Aqeef membalas dengan senyum nipis.
Aku tengok jam tangan aku, 2.10.
Mak ai.. Kalau hari ii macam ni, penat aku.Tiba ii, kaki aku ditendang seseorang ke tiang yang berada di depan ku.
"adu..!" jerit perit aku. Agak perlahan la.
Sape tu??! Haa??!! Sape yang kurang hajar sangat tu ha??!
Kakiku diurut. Aduu.. Apela.. Jln tengok la semua ii, tengok kaki, depan, tepi.. Ini.. Main langgar jek!!
Tak ape la. Aku maafkan je la.
Keadaan bas semakin sesak disebabkan beberapa orang yg nak turun bas untuk pulang ke rumah mereka di Taman Permai.
Aku pandang ke arah tingkap mencari Icha dan Aqeef.
Amboi, seronok benar berbual.
Aku merengus kerana penat.
🦄🦄🦄
"Ha!! Sini pon engkau!! Hahah!!" jerit seseorang di hadapan kelas aku.
Beberapa lelaki tinggi berlari datang dekat dengan kawasan aku.
Aku dongak memandang mereka. Nazim?? Fazli??
Banyaknye geng diorang...
Aku yang berposisi duduk di meja ingin bangun melarikan diri.
Cepat kaki Nazim memijak kasut aku menghalang aku bangun. Siti yang duduk di sebelah aku mula melarikan diri.
"kau fikir kau boleh lari, Nur?"
Er... Macam mana ni? Emm..
"sopan ii la bro.. Budak baru lagi ni. Adik je ni.." Fazli disebelah memegang bahu Nazim.
"iyeke.. Aku ingt dah besar.. Budak lagi ke.."Nazim mebalas teguran Fazli dengan ejekan.
Mereka tawa berjemaah seperti syaitan.
" eh, Wan. Sini kejap.. Kau tengok budak ni..kau kenal? "Nazim memanggil seseorang.
" budak ni... Erm.. Tak. "dia memandang aku atas bawah. Aku gerun melihat cara dia memandang aku.
" nak buat ape eh dengan budak ni.. "jari jemari Nazim mula bergerak ke arah muka aku.
Er.. Er..
" minum dulu, bro! "
Senyum manis aku lemparkan kepada mereka. Mimik muka mereka semakin hairan dengan laku aku.
Aku tarik botol air di kaki meja dan tunjukkan kepada mereka sebentar tadi.
"er... Minum.." keadaan yg sunyi sebentar benar ii menggangu aku.
Aku buka penutup botol sambil memandang mereka. Mata mereka fokus pada pergerakkan tangan aku.
Erm.. Ape ni
YOU ARE READING
STALKER LEVEL ATAS
Teen FictionNuna. Perempuan yang hidup dalam penipuan dunia. Seorg yg benar ii berusaha pada setiap perkara yang dia inginkan. Tambahan pula setelah dia mengikuti Broch Entertainment, dia makin berusaha terhadap 'tugas'nya, tugas Cik Stalker Level Atas. Hafiz...