.
.
Di bilik kebal Power Sphera Nut, L.Tarung, L.Maksman, C.Kaizo, Kaluarga Fang termasuk Laura dan Keluarga Boboiboy menunggu di depan portal dimensi yang telah terhasil selama 15 minit. Mereka menunggu kepulangan Boboiboy dan yang lain yang pergi ke dimensi lain untuk menyelamatkan 5 Power Sphera. Tak lama kemudian Boboiboy, Fang dan Gopal keluar dari portal tersebut bersama semua Power Sphera dengan keadaan tidak sedarkan diri termasuk Kaktus dan Pikachu, juga semua Power Sphera.Abah Bbb: Panggil medic, cepat!! (mengarah)
Ibu F: Fang, Fang. (mengocang badan Fang )
Ummi Bbb: Ya ampun, apa jadi pada mereka. (Bbb di pangkuannya)
C.Kaizo: Tuan!! Yaya, Ying dan Masha tak ada dengan mereka.
Abah Bbb: Jangan risau, C.Kaizo. Periksa semua Power Sphera, Laura saya nak minta kamu tolong C.Kaizo. Nut, cuba kamu detect jam kuasa Yaya dan yang lain dengan bantuan Dimensibot. L.Tarung dan L.Maksman, saya tugaskan kamu untuk mempertahankan stesen ni dengan bantuan pasukan C.Kaizo.
All: Baik Tuan!! (Tabik TAPOPS)Keluarga Boboiboy dan Fang membawa Superhero lelaki dan Kaktus ke bilik rawatan. Manakala Pikachu kebilik pemulihan robot.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Di sebalik itu.......
Yaya, Ying dan Masha baru keluar dari portal dimensi. Mereka jatuh tersebam ketanah.
Pov Yaya
Aduh.........Sakit kepala ku. Aku memandang kiri yang ada Ying yang sedang memegang kepala, di kanan pula ada Masha yang cuba bangun.
Ying: Bila keluar dari portal dimensi mesti jatuh.
Aku hanya tersenyum mendengar omelan Ying, Masha membantu ku bangun manakala Ying melihat sekeliling. Aku baru perasan yang kami di Padang Pulau Rintis. Aku teringat tentang kejadian di portal dimensi tadi.
Masha: Kita dah balik bumi ke?
Aku dan Ying hanya menjongkit bahu bermaksud tak tahu. Kami berjalan-jalan sekeliling padang itu dan menuju ke Kedai Boboiboy Kopitiam. Tiada apa yang mencurigakan membuat kami semakin yakin. Kami dah balik bumi. Apabila kami hampir sama di Kedai Boboiboy, kami perasan yang papan tanda kedai agak lain.
Yaya: Kedai GiGirGirl Kokotiam?
Ying: Siap ada gambar budak perempuan dengan Tok Abab lah.
Masha: Boboiboy pernah cerita ke, yang dia ada adik perempuan?Aku dan Ying menggeleng tanda tak pernah. Kami berjalan lalu duduk di kaunter kedai. Terdapat Maidbot yang sedang membancuh koko, yang peliknya tiada pelanggan satu pun.
Yaya: Maidbot.
Maidbot: (Toleh) Eh? Kamu semua siapa? Macam mana kamu tahu nama saya?
Ying: Ai. Lu tak kenal kami ke?
Maidbot: (Menggeleng)Tiba2 lima budak remaja baru datang ke kedai. Tiga lelaki dan dua perempuan.
???: Assalammualaikum Maidbot. Ada masalah ke?
Maidbot: Waalaikummussalam. Tak masalah puan Girl. Tapi saya hairan mereka tahu nama saya. Mereka kawan kamu semua ke? (menunjuk kami)Kami bertiga tak percaya dengan pernyataan Maidbot. Perempuan remaja yang di gelar Girl memandang kami hairan termasuk 4 lagi kawan mereka.
Girl: Boleh saya tahu namu kamu semua?
Yaya: Saya Yaya.
Ying: Saya Ying.
Masha: Nama saya Masha.
Girl: Saya tak pernah nampak kamu semua di kota ni. Juga saya tak kenal kamu semua. Kamu semua siapa?Mata kami bertiga terbuntam. 'Kamu semua siapa?'. Seriuslah tak kenal kami.
Yaya: Kami dah tinggal sini lama lah.
Ying: Haah, dari tabika lagi.
YOU ARE READING
'Adventure Of Love 2' Another Dimensions (COMPLETE)
FanfictionSambungan Adventure Of Love (Versi Monsta) Superhero lelaki (Boboiboy, Fang dan Gopal) berjaya balik ke dimensi asal dengan semua Power Sphera. Tetapi mereka terpisah dengan Superhero perempuan (Yaya, Ying dan Masha) di dimensi asing. Mereka mengala...