Chapter 1

867 64 39
                                    

Welcome to Sequel I Become Nervous!

Jadi,ini sequel atau season 2 bagi I Become Nervous.Author harap korang enjoy dalam sequel ini.Author cuba yang terbaik bagi sequel.Readers,welcome to my sequel book!But,author ada tambah quotes.Lagi satu,kebanyakkan dialog Yaya untuk sequel ni.And,kat dalam sequel ni author akan jelaskan semuanya apa jadi kat Boboiboy dan macam mana Jack dapat kuasa elemen.Kalau nak tau,kenalah baca sequel ni!

Happy Reading~

.
.
.

"Apa patut aku lakukan?"
.
.
.

Pada suatu hari,di rumah gadis berhijab pink yang dinamakan Yaya bersiap untuk memulakan aktivitinya hari ini.Setelah memakai tudung,dia pun pergi ke tingkat bawah.

Yaya:Mak,ayah,Yaya pergi dulu!

Mck.Wawa:Baik!

Yaya keluar dari rumahnya lalu dia pergi ke rumah jirannya.

Tok!Tok!Tok!

Yaya:Assalamualaikum!

Pintu rumah milik tuan rumah tersebut terbuka dan kelihatan robot kuning yang buka pintu tersebut.Tak lain tak bukan,Ochobot.

Ochobot:Waalaikumsalam Yaya...

Yaya:Maaf kalau aku lambat datang...*tunduk sedikit*

Ochobot:Eh,taklah!Kau datang tepat pada waktunya.Jomlah masuk!

Yaya hanya tersenyum.Dia membuka kasutnya lalu masuk ke dalam rumah Tok Aba.Dia nampak Tok Aba sedang membuat sarapan untuk seseorang.Yaya pun pergi ke arah Tok Aba.

Yaya:Assalamualaikum Tok Aba...

TokAba:Waalaikumsalam.Ha,datang pun kamu.Atok ingat kamu tak datang tadi.

Yaya:*garu tengkuk yang tidak gatal*Hehehe.Yaya mesti datang.Yaya kesian tengok Tok Aba kena berniaga dan jaga Boboiboy.Lagipun,Yaya tak sibuk sangat.

TokAba:Baguslah macam tu.Tapi,tak apa ke Yaya jaga Boboiboy?Atok kesian tengok kamu nanti.Macam menyusahkan je...*berhenti memasak*

Yaya:Tak menyusahkan Tok Aba lah...Yaya ikhlas tolong Tok Aba...Dulu Tok Aba selalu tolong Yaya,jadi sekarang Yaya balas balik jasa atok.*senyum ikhlas*

TokAba:*balas senyuman Yaya*Terima kasih,Yaya...

Tok Aba menyediakan sarapan untuk seseorang bernama Boboiboy dengan pertolongan Yaya.

TokAba:Yaya,jagakan Boboiboy ya?Atok dan Ochobot pergi kedai.Kalau ada apa-apa,Yaya call je atok dan kalau Yaya lapar,Yaya masak je apa yang ada kat dapur.Jangan sampai terbakar pula dapur atok.

Yaya:Hehehe,baiklah tok!

TokAba:Kami pergi dulu.Assalamualaikum!

Yaya:Waalaikumsalam...

Setelah kelibat Tok Aba dan Ochobot tiada di dalam rumah tersebut,Yaya mengangkat talam yang mempunyai bubur ayam dan air kosong untuk seseorang,iaitu Boboiboy.

Yaya masuk ke dalam bilik milik Boboiboy.Dia tersenyum walaupun hatinya masih sedih melihat keadaan Boboiboy.

Walaupun matanya nampak terbuka.

Tapi dirinya masih tidak sedar.

Boboiboy duduk di kerusi roda yang diberikan khas oleh TAPOPS.

Orang lain mungkin nampak Boboiboy dah sedar kerana matanya terbuka.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 13, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[OG]Forever With You | Boboiboy X YayaWhere stories live. Discover now