On call
"Jimin, awak nak apa-apa tak saya boleh belikan sebab saya pun tengah on the way nak ke sana ni"
"Eh takpelah, saya cuma nak awak datang dengan selamat je"
"Ehehe" ketawa saera janggal
"Kalau macam tu takpe laa bye!" sambung saera lalu mematikan talian.
.
.
.
On call
"Daniel, tugas kau dah selesai, sekarang aku nak kau keluar dari bilik dia, biar aku pulak yang jaga. But make sure takda apa-apa jadi sebelum kau tinggalkan dia" arah jimin pada seorang budak suruhannya itu.
"Tapi Tuan kan nak dia ma-"
"Pasal bab tu nanti pepandai la aku settle, nak suruh kau huh memang petang ni aku kena gantung" belum sempat Daniel menghabiskan percakapannya jimin sudah memotong.
"Baik Tu-"
Tut tut tut
Jimin sudah mematikan talian terlebih dahulu.
"Kerek betul la mamat pendek ni" Daniel mengomel sendirian lalu keluar dari bilik V.I.P tersebut.
.
.
.
Jimin Nara pov
"Eh you nak pergi mana tu? Wuarghhh" soal seorang gadis yang berkacukan korean british itu sambil menguap.
"Oh i lupa nak cakap kat you semalam yang i ada meeting pagi ni"
"Ouh, kalau macam tu takpe laa" balas Nara lalu mencapai iPhone Xs miliknya untuk melihat jam.
.
.
.
Di bilik Taehyung
"Eh Saera"
"Ha hai" lalu saera pun bow
"Jimin, awak balik la dulu, mesti awak penat kan jaga taehyung"
"Eh takda la penat mana pun, teman dia je lagipun dia kan kawan rapat saya, and boleh dikatakan best friend laa" kata jimin, matanya mulai berkaca sambil menatap taehyung yang masih belum sedarkan diri.
"Hmm takpe laa, awak balik la berehat dulu, biar saya jaga taehyung ye" balas Saera sambil tersenyum nipis.
"Ha baiklaa, saya balik dulu" kata jimin lalu mereka pun bow.
.
.
.
.
.
"hello Jung Yuri" bisik jimin di telinga Yuri dari belakang.
"Haishh jimin, stop la buat macam tu, aku pulak yang melt ni.
Jimin hanya ketawa kecil.
"Ha kenapa kau nak jumpa aku ni?" tanya Yuri
"Taehyung, excident"
"WHAT?! Bila? Kat mana? Patut la aku call tak angkat" kata Yuri lalu bergegas bangun untuk ke hospital mencari Taehyung lalu pergelangan tangan nya ditahan oleh jimin.
"Hey sabar laa, aku tak habis cakap lagi ni"
"Hiks hiks apa lagi" balas Yuri yang sudah menangis tersedu-sedu itu.