Dia terduduk di tepi jalan. Jungmin menarik nafas dan hembusnya kasar. Air mata yang bertakung mengalir dengan deras. Dia melepaskan segala yang tersirat di hati.
Mama, Papa, Jungmin rindu.. Please take me with you. Oppa dah tak macam dulu. I miss the old them. I miss the old me. And I miss our happy family. But, it can't happend. They hate me. It's all my fault. Jungmin pembunuh. Jungmin penyebab Mama dengan Papa pergi. I'm sorry.
Dia menangis sepuas-puasnya. Tiba-tiba seorang lelaki menariknya sehingga sampai di tempat yang gelap.
" Hai babygirl " Sapa lelaki itu. Perasaan takut melandanya. Hatinya berasa tidak tenang. Tangan yang dipegang oleh lelaki itu di tarik kasar. Namun, tidak lepas kerana pegangannya sangat kuat.
" Lepaskan aku! Kau nak apa!? " Jerit Jungmin. Walaupun badannya terasa lemah dia cuba gagahkan. Lelaki tadi tersenyum sinis.
" I want you to pleasure me " Dengan itu dia merapatkan mukanya ke wajah Jungmin. Belum sempat dia menyentuh bibir Jungmin, tiba-tiba dia rebah. Jungmin terkejut.
" Are you okay? " Tanya seseorang yang membuatkan lelaki tadi rebah. Jungmin hanya mengangguk perlahan. Badannya sangat lemah. Pandangannya mulai kabur kemudian terus menjadi gelap.
" Awak! Awak! Bangun! " Ayat terakhir sebelum dia tidak menyedarkan diri.
Oh god, if it's my time to go, then take me now
**********
Mereka bertujuh mencari Jungmin di seluruh tempat. Akan tetapi bayang-bayang adiknya masih tidak jumpa. Mereka berasa menyesal dan bersalah.
" Ni semua salah Jimin. Kalau Jimin tak cakap macamtu.. " Kata-katanya dibiar tergantung. Tangisan yang ditahan dari tadi dihemburkan. Begitu juga yang lain. Hanya air mata sahaja yang mampu berkata-kata. Namjoon mengelap matanya yang sembap.
" Kita balik dulu okay? Besok kita sambung cari " Percakapannya dibiar tidak berbalas. Dia faham.
" Tae.. menyesal " Kata Taehyung.
" Sepatutnya kita yang jaga dia. Bukannya buat dia macam ni. I.. I already miss her " Kata Jungkook pula.
" Me too " Balas Hoseok.
**********
Matanya terpejam menahan silau. Dia melihat sekeliling. Putih bersih. Adakah dia sudah di alam yang lain?
Dua susuk tubuh mendekatinya. Wajah yang berkerut tadi terus tertukar kepada senyuman. Dia berlari ke arah dua tubuh tersebut dan memeluknya erat.
" Mama.. Papa.. Jungmin rindu " Katanya. Pelukan tadi dilepaskan.
" We miss you too " Mereka membalas dengan senyuman.
" Finally I can live with you guys again " Sedikit tangisan kegembiraan terkeluar. Wajah dua ibu bapanya itu bertukar sayu. Jungmin kepelikan.
" Why? " Tanya Jungmin. Ayahnya mengeluh perlahan.
" It's not your time my dear. Your brothers still need you " Kata ayahnya. Jungmin menunduk.
" But they hate me. Jungmin pembu- "
" No you're not " Ibunya memotong kata-katanya.
" Please jangan cakap macamtu. My baby is not a killer. Dah takdir Mama dengan Papa pergi dulu. It's not your fault. Ni bukan masa yang sesuai untuk Jungmin ikut kami. They will be very sad if you're gone " Ibunya memegang wajah Jungmin sambil memujuknya untuk kembali.
" But how? They want me die Mama. I heard it. I've heard it from both of my ears. Jungmin dah tak tahan " Katanya lagi. Ibu bapanya hanya mampu mendengar.
" They not meant it my dear. I know what they've done to you. But trust me. Jungmin takkan kecewa lagi lepas ni. You will be okay. So please.. Wake up. They miss you " Kata-kata terakhir sebelum mereka menghilang. Jungmin menggapai-gapai kedua ibu bapanya yang semakin menghilang itu. Tangisannya semakin kuat.
" DON'T LEAVE ME AGAIN! "
YOU ARE READING
H A T E
FanfictionHanya kerana salah faham dia dipukul, diherdik, dicaci dan dimaki oleh ketujuh-tujuh abang kandungnya tanpa belas kasihan. Hari-hari yang indah sebelum ini sudah menjadi hari yang paling memeritkan bagi remaja itu. Dapatkah dia menahan segala keperi...