Chapter 3: Shut Up!

2 2 0
                                    

Azmi Ashari P.O.V

"Awak free tak malam ni?" mataku ralit memandang wajah bersih Nayra. She is so prefect. Bulu matanya yang lentik. Hidung mancung terbentuk cantik dan mata yang sangat memukau. Seketika terukir senyuman di bibirnya. Manis sekali.

"Azmi.. Heyy Azmi" panggilan Nayra mengejutkan ku. 'Astagfirullah alazim. Gatal gila kau ni Azmi. Apesal tenung anak dara orang cenggitu' aku segera mengalih pandang ke arah cafe berhampiran.

"Erm kita duduk situ dulu la. Jom" ajak ku. Nayra hanya mengelengkan kepala melihat perilaku ku sambil tersenyum kecil. Kakinya diatur membuntuti ke arah cafe tadi.

"Kenapa?" Nayra bertanya. Matanya fokus kearah smartphonenya. Dia ni cakap ngan aku ke? Tiba-tiba tanya kenapa. Kenapa apa? Kenapa makan tak sampai lagi kot. Haa.

"Entahlah kenapa lambat sangat ni. Aku pun dah lapar sangat ni" leher cuba ku panjangkan. Nak jenguk pekerja-pekerja cafe ni. Manatau dah otw hantar makanan kat meja kitorang kan.

Nayra memetik jarinya betul-betul di hadapan muka ku. Uish terperanjatt den.

"Aku tak cakap pasal makanan. Aku tanya kenapa tadi kau tanya aku free ke tidak malam ni" terangnya lembut.

"Laa yeke. Sorry misunderstanding. Aku nak ajak kau keluar dinner malam ni. Boleh ke?" mata saja ku kelip-kelipkan. Konon nak nampak comel. Mana la tau Nayra terpikat ehehehe.

"Stop doing that face" Nayra sembunyi senyum. 'This guy tak pernah gagal buat jantung aku nak meletup. Ish' bisik hati kecil Nayra.

"Sooo??? Yes or na?"
"Hmmm" sejurus ungkapan itu meniti dari bibir Nayra aku terus tersenyum lebar. Bukan senang tau nak ajak Nayra keluar dinner. InsyaAllah, malam ni aku akan luahkan perasaan aku pada Nayra.

Dah lama aku pendam perasaan ni. Aku tak pasti apa status hubungan ku dengannya. Maybe a bestfriend or just a friend. But for sure aku tak nak tipu hati aku lagi. I want her to be mine. Aku nak jaga dia. Aku nak buat dia bahagia.

Mungkin aku selalu dengan Nayra. Tapi banyak benda yang aku tak tahu pasal dia. Setiap kali aku tengok senyuman yang dia lahirkan seolah olah terhalang dengan rasa kesakitan. Mungkin dia jaguh memendam perasaan tapi aku bole nampak dari matanya that she is suffer too much.

" I wish i know what it is"
"About what?" soal Nayra sambil menjengkit sebelah keningnya.

Aku hanya mengeleng lemah. Senyuman ceria cuba kuukirkan buatnya. Waiter yang datang menghidang makanan yang kami pesan tadi membatalkan niat Nayra untuk bertanya lebih.

Kami kemudiannya hanya diam sambil menghayati rasa makanan. Hanya berapa minit aku bertahan untuk mendiamkan diri. Setelah itu meja kami riuh dengan suaraku yang sibuk bercerita itu dan ini. Walau Nayra bagaikan manusia heartless yang hanya beriaksi seketika aku tetap tak kan jemu berkongsi cerita dengannya. Sampaikan cerita Ai tidur meleleh airliur basi pun bole jadi topik cerita. Kesah apa. Bakal kakak ipar Ai jugak kan. Ehehehhe

**

"Nenda, Nayra keluar kejap ea" tutur gadis yang anggun memakai dress hitam paras lutut itu.

Nenda yang santai duduk menyilangkan kaki di single sofa mengerling ke arah Nayra. Nayra merupakan cucu tunggal dalam keluarga tersebut. Lividya family sangat terkenal di dalam mahupun luar negara. Kehidupan mereka sangat mewah dengan 4 cawangan syarikat mutiara di Malaysia dan 12 cawangan di luar negara.  Kesemuanya diuruskan oleh nenda dan Nayra serta dibantu oleh orang-orang kepercayaan keluarga Lividya sendiri.

" Tunggu kejap Nayra Lividya. Nenda nak bincang something dengan kamu"
Nenda tunduk memandang buku ilmu perniagaan yang sedang dibacanya.

" Semalam Black Eagle buat hal lagi ke?" Tutur nenda dingin. Sepasang mata tua nenda galak menikam Nayra yang sibuk membelek kuku jarinya.

" just ignore them nenda. Nayra dah hantar orang kita settle kan dorang. Heh black eagle just anjing kurap yang nak attention."

" Be focus Nayra. Kita ada ramai musuh dekat luar sana. Kamu adalah pewaris Liviz Angle. Nenda nak kamu sentiasa aware dengan dorang. I'am very sure Zack tengah plan something untuk jatuhkan kita." sepotong nama yang nenda sebut tadi menarik minat Nayra. Setelah sekian lama, kini nama itu terpacul semula dari mulut nendanya.

Nayra mula serius mendengar kata-kata nenda. Zack bukanlah manusia yang mudah untuk mereka tangani. Ayah Nayra sendiri meninggal dunia kerana lelaki jahanam itu. Ibu Nayra, Puan Nasha Lividya pewaris ke 3 Liviz Angle juga nyaris mati kerana serangan daripada kumpulan yang diketuai oleh Zack, Red eyes.

Walaupun Puan Nasha berjaya membalas dendam atas kematian suaminya dengan menyerang gudang utama Zack dan membunuh hampir kesemua orang-orang Zack. Dia tetap meninggal dunia sebulan kemudian akibat hentakan yang kuat di kepalanya.

Red Eyes menghilang tanpa jejak. Dan kini mereka kembali lagi. This is the time to revenge Zack Macriew. Nayra mencengkam hujung dressnya. Air matanya cuba ditahan. Rasa sakit yang mencucuk di biarkan saja.

" macam mana nenda tahu? Mana jantan tak guna tu sekarang?" Tutur Nayra keras.

" Malik inform nenda that Zack baru balik dari Tokyo"
"Hmm. Kat situ dia menyorok selama ni rupanya. Tak pe nenda. Let me handle this." Nayra mengukir senyum sinis. Dia tak kan membiarkan Zack hidup lama. Zack akan merana lebih teruk dari ibu dan ayahnya. Itu janji Nayra.

Bunyi deringan telepon memecahkan suasana tegang di ruangan tersebut. Nayra segera melihat nama pemanggil. 'Azmi'. Dia berdehem seketika cuba untuk membetulkan ton suaranya.

"Yes. I'm coming Azmi." ungkapnya terus. " Hello Nayra. Miss me my darling?" suara yang menyapa telinga Nayra mengejutkannya. "Shit!! Kau buat apa pada Azmi?" kedengaran suara serak-serak bahasa tersebut ketawa sinis.

"Relax my girl. Your boyfriend sihat lagi ni" bunyi pukulan dan jeritan kedengaran dari smartphone Nayra. Suara itu. Dia cam suara itu. Itu Azmi. Nayra mengigit bibirnya. Badannya yang terasa mengigil cuba untuk bertahan di sofa yang didudukinya tadi.

Nenda yang turut mendengar perbualan Nayra segera menelepon Malik,PA nya untuk mengumpulkan orang-orang mereka.

"Kau jangan nak main taik dengan aku Zack. Kalau kau berani hadap jer aku terus. Jangan jadi pengecut setan" api kemarahan Nayra semakin membuak-buak bila Zack seolah-olah mencabar kesabarannya dengan melepaskan berdas-das tembakan.

" well..well.. Kau dengan mak kau memang sebijik Nayra sayang. Ish ish ish. Nasha Nasha..apesal lah mulut anak kau ni cabul sangat..kau tak ajar ke??" kedengaran suara Zack membalas.

"Opsss .. Aku lupa pulak yang mak kau si Nasha tu dah mati. AHHHHAAAHHAHAHA pity girl haa" sambungnya bangga. Sejurus selepas itu talian terus dimatikan.

"Setan kau Zack!!!!" setitik demi setitik air mata Nayra jatuh. Sekali lagi dia gagal menjaga orang yang dia sayang. Dia dah libatkan Azmi dalam masalahnya. 'Maaf kan aku Azmi'

Nenda datang mendekati Nayra.
" wipe your tears Nayra. Nenda dah call Malik. Bertindak sekarang." tutur nenda tegas. Nayra segera berlari ke biliknya. Jeans dan jaket hitamnya disarung ke badan. Nayra mencapai pistol yang terletak kemas di dalam laci meja soleknya. Langkah pantas diatur menuju ke kereta porche miliknya.

Hanya mengambil masa tidak lebih dari lima minit dia telah tiba di bangunan yang telah dikhaskan sebagai tempat pertemuan Nayra bersama orang-orang bawahan liviz angle.

"Cik Nayra.. Encik Malik sedang..."

"Shut up!!" sepantas kilat Nayra memotong kata-kata salah satu ahli liviz angle itu. Muka Nayra kelihatan sangat serius. Tiada secalit pun senyuman yang diukirkannya. Ahli-ahli liviz angle hanya mengekori ketua kumpulan mereka itu masuk ke dalam bangunan tanpa sepatah kata.

**bersambung

Do vote and comment!!
Xoxo




You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 26, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Aku Tak Sempurna (OnGoing)Where stories live. Discover now