Yine bir azim örneği: Edison. Edison'u herkes tanır. Kendisi bugün evlerimizi aydınlatmaya yarayan ampulü icat eden kişidir. Edison ampulü ilk denemsinde hemen buldu mu sanıyorsunuz ? Eğer öyle sanıyorsanız şunu belirtmek isterim ki, yanılıyorsunuz. İnsanlığa yardımcı olabilmek adına ampulü icat etmek için çok uğraştı. 1000 kere denedi, hatalarını bulmaya çalıştı. 999 kez üst üste yanlış bir şeyler yaptı, ampulü icat edemedi. Bu kadar başarısızlığa rağmen azmetti, bıkmadı ve 1000. denemesinde ampulü buldu.Eğer birkaç denemeden sonra başarısız olduğu için bıraksaydı, şu anda ampulün muciti Edison olmayacaktı.
Sevgili dostlar, bu bölümün sonuna gelirken örnek vermek istediğim bir kişi daha var. O kişi Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk. Mustafa Kemal'in annesi Zübeyde Hanım, onun memur olmasını istiyordu. Mustafa Kemal ise asker olmak istiyordu. Annesinden habersiz sınavlara girdi ve askeri liseyi kazandı. Azmetti, çalıştı ve kendine güvenini hiçbir zaman kaybetmedi. Bunun sonucunda Harp Akademisi'ni kazandı. Mustafa Kemal, Harp Akademisi'nden mezun olunca ilk görevi için Şam'a gönderildi. Daha sonra Trablusgarp'ı örgütledi ve düşman kuvvetlerinin ordan atılmasını sağladı. En sonunda Kurtuluş Savaşı'nda herkesin artık bitti dediği yerde, Mustafa Kemal belirdi. Düşman kuvvetlerinin ağır bozgunlarla yurdumuzdan tamamen attı ve bağımsız olammızı sağladı. TBMM'yi kurdu, Cumhuriyeti getirdi. Bunlar hep çalıştığı ve azim ile yürüdüğünün göstergesiydi. Eğer Mustafa Kemal Atatürk, azmetmeyip, düşmanı uzaklaştırmak ve bağımsızlığımızı kazanmamız için uğraşmasaydı, bugün hepimiz belki de başka bir dili konuşacak, özgür olamayacaktık.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Azmin Zaferi
القصة القصيرةBu kitapta sizlere asla vazgeçmemenizi örneklerle pekiştirerek anlatacağım.