pt.1

508 44 3
                                    

aku berlari laju untuk ke rumah dan aku terlanggar seseorang.Dan habis semua buku2 aku bererabur and aku pun kutip.

"ishh..jalan tu guna mata lah..bukan guna lutut...mata ada tak nk guna.."cakap aku dekat lelaki tu sambil mengutip buku.And aku terus berdiri.

"maaf kan saya.saya buta.saya tak perasan awak lalu tadi.saya minta maaf sgt2."balas dia.

wehh..astaga..jahat gile mulut aku...nyesal aku cakap..bersalah pulak dah aku nihh..ishh..jahat punya mulutt

"ahhh..saya yg patut minta maaf..mulut saya ni jahat sgt lahh..hadoi...lagi pun saya berlari sampai terlanggar encik tdi..aduh...sorry encik.."balas aku.

"tak apa..saya dah biasa..tak terasa pun.."balas dia.

"oh...kalau cam tu saya pergi dulu lah encik.hati2 tau..bye!!"aku pun berjalan pergi.

"thanks..bye.."balas dia..

beberapa saat lepas tu aku toleh belakang and kesian pulak aku tgk dia tu.aku pun patah balik utk tolong dia.

"encik?"kata aku.

"oh.awak perempuan tadi ke?"balas dia.

"ye saya.encik nk pergi mana?saya rasa bersalah pulak tinggalkan encik.jadi saya pun dtg lah tolong."

"oh..terima kasih..awak baik sgt..saya nak balik rumah.."

"ohh..rumah encik kat mana?"cakap aku.

"saya tinggal di Gangnam-gu"

oh..aku dgr kat situ rumah org2 kaya.dia ank org kaya ke?kenapa tak ada siapa pon yg teman dia.

"oh..apa no. rumah encik?"

"no.132 dan boleh tak awk tak panggil saya encik.rasa cam tak selesa lah..."

"oh..oke...lepas tu..nak panggil apa?apa nama awak?"

"nama saya soobin.awak?"

"nama saya zatana."

"cantik nama awak.."cakap dia sambil senyum.

"haha..bisyee2 je..ok lah.jom?"

aku terus ajak dia balik rumah dia sebb aku baru perasan yg kiteorg still stay kat situ je and tak gerak mana2..HAHAHAHA!!

aku pun pergi jalan ke depan and aku pusing belakang tgk dia macam tak jumpa aku kat mana.huhu..aku lupa pulak kau tak nampak..

"awak..."cakap aku kat dia.

"yep?"

"izinkan saya pegg tgn awak?saya takut awak hilang entah ke mana pulak..hahaha..atau pun sya takut saya tertinggal awk kat belakang.."

"oh..b-boleh..mesti lah.."dia pun hulurkan tgn kanan dia and aku pun pgg tgn dia dgn erat and then menuju ke rumah dia.

"lembut kulit awak...kalau lah saya boleh lihat muka awak..mesti comel kan.."cakap dia.

"hihi..thanks..saya tak lah comei macam yg awk sangka ponn..saya perempuan biasa jee...awak tu hensem jugak..lagipun..awak ada lesung pipit..comel sgt.."

"hihi..thanks..awak kata awk nk bergegas balik tdi?"

"oh..tak apa..saya bergegas balik sebb eomma appa saya suh balik awal utk dinner sama2..tapi tak apa lah..saya balik lambat sikit..lagipun saya tolong org..bukan pergi night club ponn.."

"baik awk ni kan..."

"benda biasa je awak.."

The blind man is my husband{soobin}Where stories live. Discover now