pt.5

320 33 0
                                    

-esoknya-
-pukul 6 setengah pagi-
SOONI POV
aku baru lepas siap2 nk pergi college and aku buka phone.Bila aku buka rupa2 nya ada 10 miss called dri soobin..

hwahh..dia rindu aku kerr..hahahaha!!jap2..aku telefon dia.aku rasa irene tak pergi sekolah lagi nih...

"hello"cakap aku sebaik sahaja ada org menjawab.

"hello.ni onnie zatana eh?"kata irene.

"ne..nk cakap dgn oppa soobin?can?"

"ehhh..mesti ah bolehh..."dia pun bgi fhone tu kat soobin.

"hi awak..."kata soobin dgn lemah lembut.

"hi.."balas aku.

"kenapa awak tak jawab call saya tdi...awak tak nk kawan dgn saya dah eh.."

"ehhh..mana ada..saya siap2 tdi..hihi..kenapa awk call saya?"

"tak ada apa..rinduu..."

yeayy!!dia rindu aku dohhh..

"ohh..saya pun sama.."

"saya nk jalani pembedahan sabtu ni..dah ada penderma utk saya.."

"wahhh!!!yeay!!semoga berjaya.."

"hihi..okayy..lepas tu boleh lah saya tgk muka awakk..tak sabar rasanyaa.."

"ohh..o-ok.."

"kenapa awak cam tak gembira je..wae??"

"saya takut lepas tu awak tak nk kawan dgn saya...mungkin sebb saya tak secantik cam awk fikir.."

"we see...."cakap dia gurau.

"ishh..awak nihh...kalau cam tuu..saya tak nk dtg pada hari awak boleh melihat tuhh.."

"ehhh..jgn jgn...saya nk..awak dtg jugak hri tu.saya dah bgitau eomma saya.nnti eomma saya bawa awk.."

"alahai..awk nih...ye lahh"

"eh.awk pergi college pukul berapa?"

"nk pergi la ni."

"ohh..saya masuk hospital ptg ni..jadi..minggu depan kita jumpa oke?"

"ohh..okee..annyong soobin..semoga berjaya.."

"bgi lah kata2 lebih bersemangat lagi.."

"oke2..mmm...fighting oppa...i luv uu..sebagai kawan auu...tak jdi gf awak lagi..takut awk tk nk.."

"hehehe..oke2..bye!"

"bye!"

panggilan tamat...

-seminggu kemudian-
aku dgn parents soobin pun pergi hospital utk berjumpa soobin yg akn discharge rini kalau mata dia dah oke.

-dekat hospital-
"oke soobin...awk dah bersedia.."cakap doktor yg akn membuka balutan mata soobin tu.

aku dan parents soobin mmg seronok sgt.berdebar rasanya.tapi perasaan aku bercampur seronok dan takut.

"oke.saya sedia."balas soobin.doktor itu pun membuka balutan soobin.

"oke.awk boleh buka mata awk slow2 sekarang.."soobin pun membuka matanya.

"appa!eomma!irene,kai!"aku hanya mengundur ke belakang kai dan disebbkan itu soobin tak nmpak aku.
soobin pergi memeluk ke empat2 org itu.kai tu adik lelaki soobin.

aku mengundur ke belakang dan menuju ke pintu keluar.belum sempat aku memegang tombol pintu.soobin memanggil nama aku.

"zatana..awk nk pergi mana tu?awk tak nk jdi angle saya ke?awk tak nk jadi gf saya?saya belum sempat lagi tgk muka awak.sini lah.."ckp dia dgn lembut.

lepas tu ada seseorang memeluk aku dri belakang dan ternyata itu soobin.dia silangkan lengannya di leher aku dan meletakkan dagunya kat bahu aku.

"saranghantago.."bisik dia dgn perlahan2 dkt telinga aku.

"saranghe soobin..."aku pun berpaling menghadap dia and dia terdiam.

"kenapa?saya tak secantik macam yg awk fikirkan ke?sorry..."

"ne."balas dia.

"oh.ok.saya balik dulu."

"awk lagi cantik dri apa yg saya sangkakan."

aku tersenyum.

"cantik nya awak..lagi cantik dri irene..."guraunya.

"hei!"cakap irene.

"kita couple k?"balas soobin.

"okeee"balas aku.


belum tamat lagiiii...tgk pt. yg seterusnyaa


The blind man is my husband{soobin}Where stories live. Discover now