'Drie, twee, een, start!' Alweer een zwemwedstrijd. Dit is al de derde keer deze week, en het is pas donderdag. Ik ben het echt zat. Waarom moeten we toch altijd wedstrijden doen? 'Janine, let op, jij bent aan de beurt,' zegt mijn lerares.
'Eh... ja natuurlijk mevrouw.' Ik dook in het water. We hadden ondertussen een hele grote achterstand. Toen het andere team had gewonnen gingen we naar de kleedkamer, en om een of andere reden werd iedereen boos op me, maar ik kon het toch niet verstaan want er zat nog wat water in mijn oren, dus ik trok me er niks van aan.
Toen ik eenmaal thuis was waren mijn ouders al aan het eten. Maar ik was dus echt niet van plan om iets te zeggen over dat gedoe in de kleedkamer, want mijn moeder gaat dat dan weer tegen iedereen zeggen, en uiteindelijk zou dat dan bij mijn zwemlerares uitkomen en die is niet de aardigste die ik ken... Ik probeer jullie niet bang te maken ofzo, maar ze is echt een heks. Toen ik klaar was met eten, zei mijn moeder dat ik naar bed moest, dus dat deed ik maar.
De volgende ochtend werd ik wakker gemaakt op een niet zo prettige manier, en dat was door mijn zusje, Anouk, en je wil niet meemaken hoe ze me wakker maakte, geloof me maar. Oh, wacht, ik bedenk me opeens dat ik vandaag nog naar school moet, dus ik moet opschieten.
Even later liep ik op de stoep naar school, en ik kwam de grootste dramaqueens van de school tegen, Charlotte en haar vriendinnen. En het enige waar ze altijd mee bezig zijn is met drie dingen, en dat is optutten, met jongens flirten, en zwemmen, en het allerergst is dat ze bij mij in de groep zit. 'Hé Janine mooie actie van gister van dat ene meisje, oh wacht, sorry, dat was jij!' Ze begonnen keihard te lachen. 'Hou gewoon op, het is niet leuk.' Het leek me eigenlijk beter om ze gewoon te negeren en door te lopen, dus dat deet ik. Toen ik klaar was met biologie moest ik naar drama. Weet je Charlotte deet het heel goed maar dat was te verwachten, omdat ze iedere dag oefent als ik haar tegen kom. We hadden vandaag geen drukke dag op school want het was de laatste week voor de vakantie. Meestal is het in deze week heel druk, maar dit keer dus niet. 'Eh... meneer weet u misschien waarom we dit keer voor de vakantie niet zo veel huiswerk hebben?' Vroeg ik hem, maar hij gaf geen antwoord, dus dat had geen zin.
Toen ik bij mijn locker was kwam er een jongen op me af, en hij vroeg me waar het toilet was. Dus ik dacht dat valt nou eens tegen. Nou ik was het al gewend dat niemand met me wou praten behalven voor dat soort dingen zoals net. Maar nu bedenk ik me pas dat hij best knap is.
Toen ik thuis was stond me een grote verrassing te wachten, en dat was dat we de spullen moesten pakken en dat we dan op vakantie gaan, vandaag al! Dat jullie het weten ik hou echt niet van vakantie. Trouwens we gingen op vakantie naar Nederland, dus dat is best lang vliegen als het goed is. Toen ik aan het inpakken was zag ik echt tegen de vakantie op, maar eenmaal in het vliegtuig niet meer. Ik wist eigenlijk geen eens hoe lang we weg gingen, dus ik vroeg het aan mijn moeder. Maar die was aan her praten met mijn vader over van alles en nog wat.
Haay mensjuhss dit was het eerste hoofdstuk ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen ik probeer om iedere 2 weken 1 hoofdstuk te plaatsen maar als het niet lukt wees niet getreurd! -xSoftijsje
JE LEEST
sunset
RomanceDit verhaal gaat over een meisje genaamd Janine. Ze woont in Canada, is 15 jaar, en op school word ze gepest. Ze heeft nog nooit een zonsondergang gezien, en is zo nieuwsgierig dat ze toch gaat kijken, maar dan ontmoet ze iemand die ze nooit meer ka...