HARI PENDAFTARAN

100 5 3
                                    

Pada hari pendaftaran sekolah lynn dikejutkan dengan bunyi alarm telefonnya ..

Kring ! Kring ! Kring !

Bunyi yang begitu kuat sampai ke bilik sebelah terdengar bunyi alarm telefonnya itu ..

Walaupun bunyi alarmnya begitu kuat Lynn tetap tidak bangun .. dia hanya mematikan alarm dan tido semula sehinggalah ...

"Zulinaa kuzairi bangunnn !!!! Harini Kann hari pendaftaran sekolah kenapa kamu tidur lagi nii ... Bangunn bangunn !!" Terkeluar jua jeritan puan Nazilah untuk membangunkan anak perempuannya ...

"Iye maa nanty Lynn bangunn bagi Lynn 5 minit je ea maa" jawab Lynn sambil mata terpejam rapat..

"Kamu nak bangun ke nak kena simbah dengan air ?" Ugut puan Nazilah sambil kakinya melangkah ke bilik air ..

"Lynn pilih kena simbah dengan air lah maa .. Lynn tahu maa tak akan buat punya sebab Lynn Kann anak kesayangan maa" jawab Lynn sambil memeluk bantal peluknya tanpa melihat ape yang puan Nazilah lakukan ...

"Kamu pasti maa tak akan berani 😏 ?" Tanya puan Nazilah kepada anaknya sambil tangannya membuka paip air untuk mengisi air di dalam baldi ..

POV LYNN

"iye Lynn pasti" jawab aku sambil melenakan diri

"Okey , kita tengok ea maa berani ke tak !" Kata ibuku sambil membuka air paip ..

"Tak akan maa betul betul nak buat ? Baik aku bangun terus kakgi maa betul betul buat bahaya aku dibuatnya .. dah lah katil ni katil kesayangan aku" bisik hati aku

"Maa ii , Lynn bangun dahh nii maa gi lah keluar Lynn nak mandi nak siap ii untuk daftar sekolah nii" kataku sambil bangun dari tempat tidur dan menuju ke bilik air ..

"Mak aii .. maa aku sungguh ii nak buat .. mujur aku bangun dahh kalau tak habis lah aku " kata ku sambil mata terbungkam ..

"Haa , baru nak bangun ! Maa baru nak happy ii simbah air dekat kamu tapi kamu dah bangun dah .. takpelah .. gi siap ii tu nanty turun kita sarapan sama ii dan kita gi daftar sekolah sama ii dengan adik kamu tu haa okey ? " Kata ibuku dengan sedikit hampa dan sedikit gembira ..

"Okey maa nanty Lynn turun .." kata ku sambil menolak ibuku keluar dari bilik ..

"Sampai hati kamu tolak maa keluar .. maa tahu lah kamu nak mandi tapi tak boleh ke maa duduk dalam bilik kamu 😚 ?? " Kata ibuku ala ii merajuk

"Takleh ii .. Lynn nak mandii .. nanty lambat pula gi daftar maa .." kata ku sambil menutup pintu..

NO POV

Lynn pun dengan segeranya mengambil tuala dan terus mandi .. beberapa minit kemudian Lynn pun selesai mandi ..

Dia pun berjalan ke almari untuk mencari pakaian sekolah (biasalah kann masa daftar sekolah Kann kena pakai uniform sekolah lengkap) ..

Lynn memakai baju sekolah dan berjalan ke meja solek untuk memakai tudung sekolah dengan kemas .. akhirnya Lynn mengambil name tag yang tertulis nama Zulina dan memakainya ..

Lynn pun turun ke bawah apabila selesai memakai tudung .. sesampai di tingkat bawah dia pun berkata...

"Selamat pagi semuaa" kata lynn sambil tersenyum hingga menampakkan gigi putihnya yang tersusun rapi ..

Miss mafia and nerd boy 🤓Where stories live. Discover now