Hiç Apple’ın logosunun nasıl ya da kim tarafından tasarlandığını merak ettiniz mi? İşte efsanevi logonun geçmişi ve tasarımcısının hikayesi. Rob Janoff’a Apple’ın logosunu çizme görevi 1977 yılında Steve Jobs’un reklam ajansına sahip arkadaşının şirketinde çalışırken verilmiş. Steve bir gün logosunu çizdirmek için arkadaşının ajansına sandaletler ile gelmiş. Ve Rob’a nasıl bir şeyler istediğini anlatmış. Rob ilk iş olarak süpermarkete gitmiş ve bir sürü elma alıp evine dönmüş. Daha sonra bunları dilimleyip çeşitli şekiller vererek onlarla saatler geçirmiş.
.ELMA'DAKİ ISIRIK İlk bakışta elma’daki ısırığın öylesine eklendiği düşünebilirsiniz. Ancak işler çok daha farklı bir boyutta. Rob’ın logoya ısırığı eklemesinin tek sebebi ingilizce “byte” kelimesinin diğer bir ingilizce kelime olan “bite(ısırık)” ile tamamen tesadüfen benzeşmesi. Steve bu fikri beğenmiş olmalı ki izin vermiş. Bu ısırık ilk bakışta çoğu kişiye Apple hakkında yanlış fikir verebiliyor. Ama altında yatan mesaj güzel.GÜNÜMÜZ Rob Janoff’un şu anda Chicago’da kendisine ait bir grafik tasarım ajansı var. Apple’ın logosu ise şu anda tamamen Rob’ın tasarladığı gibi değil. Şekli korunuyor fakat renkler tamamen değişti. Aslında ilk başta Rob’ın ve patronunun istediği gibi olmuş. Ama Apple bunu baskı ücretlerini azaltmak için yapmadı. Mac’lerin tasarım çizgisi değiştikçe Apple, logosunu bugünkü şekline soktu.
GELELİM MATEMATİK KISMINA Nasıl günümüzde Apple markasını duymayanımız yoksa, matemetikle biraz ilgilenen herkes Altın Oran'ı duymuştur. Altın dikdörtgen ise kenarları arasında altın oran bulunan yani yaklaşık 1:1,618, dikdörtgen diyoruz. Yandaki resimden örnek verirsek: Uzun kenarı a ve kısa kenarı b olan bir altın dikdörtgen, kenarları a uzunluğundaki bir kareyle, ortak kenarından birleştirilirse, uzun kenarı a + b ve kısa kenarı a olan bir benzer altın diktdörtgen elde edilir. Yandaki resimde hem pembe olan dikdörtgen, hem de büyük dikdörtgen altın dikdörtgendir. (a+b) / a = a / b = Altın Oran İç içe Altın dikdörtgenler Altın Spiral oluşturur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MATEMATİK korkusu
Science FictionBir yarışma programında olduğunuzu ve üç kapıdan birini seçme hakkınız olduğunu varsayalım. Kapılardan birinin ardında bir araba, diğerlerinin ardında ise keçiler var. Kapılardan birini, diyelim ki 1'inciyi seçiyorsunuz ve kapıların ardında ne olduğ...