* Bangg !! *
Setelah 25 tahun dia berada di dunia , kini tiada lagi .. Hanya tinggal aku seorang .. Eonnie , omma , appa , bogoshipeo .. Jessica eonnie .. R.I.P ..
Setahun Kemudian :
" Huargh ~~ !! " suara Baekhyun mngejutkan aku dari lamunan . " Woi !! Trkejut tahu x ?! " marahku . Baekhyun kelihatan sedang ketawa trbahak bahak melihat aku begitu . Sakit hati pulak aku dgn Bacon sorang nihh !! " Weyh , Mienna - yahh ~ Kau nmpak comel tahu x mcm tu tadi ? " katanya lalu mncubit hidung ku . Erghh . " Mana si hitam legam tuuh ? " tnyaku .. " Siapa Si hitam legam , hah ?!" trkejut aku mndengar suara garau trsebut . "Kau ni kann ?" "Eh?Hehehe . Mianhe , Kai oppa ~ " ktaku . ' cis , sejak bila ntah dia ada kat situu ? adoii! ' dengus hati ku .
" Mienna eonnie , teman aku gi tandas jap . takut lah . Hehee " pinta Anne kpda ku .
" Jangann bawa dia ~~ Dia msti tnggal kat sini dgn aku ~ " kata si Bacon smbil mmbuat Puppy Eyes dia tu -_-
" Woi , Baekhyun oppa . Oppa tahu x yg oppa tu lelaki dan Mienna eonnie ni prempuan? " kata Anne dgn nada perli
" Nak ikut ~~ " kdengaran pula suara si Tao . Haa , ni yg aku nak bgitahu . Tao ni aku anggap dia sbgai adek aku walaupun aku ni tua 3 bulan je dari dia . Dia layan aku dgn baik . Sayang dkat dia .
" Alaa , Tao - yahh . Xpayah lah ikut ~ Ni haa . Tao dduk je dgn Bacon oppa & Dark oppa kat sni ye ? " kataku
" Apaa kau pnggil kitorang tdi ?! " jerit Baekhyun oppa & Kai oppa . Apa lagi ? Lari lah aku & Anne-ssi tadi ~ Knapa lah nak stay kat situ kan ? Hadoihh .
Masa rehat :
" Mienna yahh ! " jerit Baekhyun . Hampir trsedak aku ! X guna punya Baekhyun
" Hah ? ape kau nak hah ? Nak Bacon ? " perli ku .
" X lah . Mienna ~~ Kau tahu x esok kan , kita ada murid baru tau ~~" katanya pula smbil mata nya berkelip - kelip .
" And then ?" tnyaku . X prnah Baekhyun brkelakuan sperti itu .
" I hope she's a girl and pretty ~~"
" Erghh , oppa ! " jeritku
" Apa , sweety baby ~ ?" tnya dia pula .
Meluat pula aku tgk dia nii . Hish !
"Xda . Klau dia lelaki n dia hndsome , baru pdan muka oppa !" kataku .
"Hehe~"
Esok di kelas ku:
"Class , as you all know , today we have a new student right ?" kata Mrs.Lee selaku guru kelas kami.
"New student , you can come in now"
Setelah murid baru masuk , wahhh . Punya lah handsome , tnggi weyhh ! Ada juga , err . buka ada juga tapi separuh prempuan dalam klas aku bising . ada yg ckap " Wahh , hndsome giler lah !" , ada yg ckap " Untung klau prempuan dpat dia nii" Hmm .
" Baekhyun oppa ~ Baekhyun baby ~ Boleh x oppa cakap dkat ckgu yg oppa nak tawarkan tmpat duduk dia ? jebal , oppa ~ " rayu ku . ye la , siapa lah yg xnak duduk sebelah murid hndsome !
" Xmau lah ! Nanti dia rmpas awk drpda saya ~" katanya pula .
"Elehhh ! bila masa pula saya kpunyaan oppa ? Ceh !"
"Ee , kau ni kann ......"
Belum smpar Baekhyun oppa mnghabiskan ayatnya Mrs . Lee memotong .
" Hey , Mr.Byun . Can you just shut up?"
" I'm sorry , Mrs. Lee " kata Baekhyun oppa smbil mnjeling ku dgn tajam .
" Oh ya , new student . Introduce yourself please ."
" Nae . Annyeonghaseyo! My name is Park Chan Yeol and you just call me Chanyeol" kata budak baru tu .
'Oh , Chanyeol . Hmm . Cute lah budak tuu . Hrap² Mrs.Lee suruh dia duduk sbelah aku~' desis hati ku.
"Ok , Chanyeol .. You can sit beside Mienna" kata Mrs.Lee
"I'm sorry , Mrs.Lee but who's Mienna ?" tnya Chanyeol
"Her." Jawab Mrs.Lee smbil menuding ke arahku.
"Oh.Ok"
#Mata ngantuk . Sorry pndek sgt,--'
YOU ARE READING
Mr. Stranger
FanfictionMienna. Seorang gadis yang cantik,peramah,happy go lucky yang berumur 15 tahun. Dia mempunyai sahabat baik yang bernama Baekhyun,Kai,Tao&Ann.Satu hari, seorang lelaki bernama Park Chanyeol ataupun dipanggil Chanyeol berpindah ke sekolah dia mana Mie...