Chapter 2

529 27 10
                                    

Chanyeol lalu duduk di tempat duduknya  ( Sebelah Mienna ) .

"Annyeonghaseyo.Chanyeol ibnida." kata Chanyeol sambil menghadiahkan senyuman. Arghhh. My heart is melting seeing his smile. So cute.

"Annyeonghaseyo. Mienna ibnida" jawab ku lalu menghadiahkan senyuman kepada nya. 'yahhhh , So cute!! No wonder many girls are falling for you.'

Chanyeol menganggukan kepala nya tanda faham.

CHANYEOL'S P.O.V

" Okay , she's kinda cute. :) Mienna. Hmm. What a beautiful name.Just like her. Hahah. Ergh , Chanyeol-yahh ! Stop dreaming! Shh! Focus! She just met you!Erghh." desis ku dalam hati

KRINGGGGG!!! KRINGGG !!!!!!!!! Loceng berbunyi tanda waktu rehat.

♡Still Chanyeol's P.O.V okayy♡

"Chanyeol?" aku terdengar suara manis menegur ku. Dan ya, orang yang aku harapkan untuk menegurku . Mienna :)

"Chanyeol? Chanyeol-yahh??" tegurnya lagi.

"M-M-Mwo?" jawab ku tergagap - gagap. Secara jujur. Dia membuat hati ku berdebar - debar walaupun baru kenal.

"Rehat sama² nakk?" tanya Mienna. Aku memandang nya. Haha. Comel. Seorang budak yang 10 cm pendek daripada aku memandang aku sambil mendongak kan dagu nya untuk melihatku. Aku terlalu tinggi ke? Haha.

"Boleh je." jawabku. Baru sahaja hendak melangkah keluar . Ada suara yang memanggil nama Mienna.

"Mienna~ Mienna baby~ Ma princess ~~~" katanya lelaki yang kira² tinggi sedikit daripada Mienna. Ada dua orang lelaki lagi dan seorang perempuan. Baby? Princess? Mienna dah ada boyfriend kerhh?

MIENNA'S P.O.V

"Mienna~ Mienna baby~ Ma princess~" kata Baekhyun menegurku. Ewww~ Geli lah!

"-_-" muka ku tidak memberi macam 'interesred' dengan Baekhyun. Mana tak nya ~ Dah lah depan murid baru dia cakap macam tuu. Erkhhh. Bangang kau Bacon!

"Erkhem!Oh please lah , Bacon!! Noona aku kau nak panggil Baby , Princess? Ewwww!" kata Tao.

"Ceh" jawab Baekhyun. Kai dan Anne hanya ketawa kecil melihat karenah Baekhyun dan Tao itu manakala Chanyeol masih lagi blur dengan situasi yang sedang terjadi.

"Ermmh. Korang niih! Haa , ni Chanyeol ." kata ku sambil memegang bahu Chanyeol.

"M-m-Mianhe" kata ku dengan muka ku yang merah padam akibat malu.

"Oh ya , yang ni Baekhyun , yang ni Tao , yang hitam² ni -"

"Apa kau cakap? Hitam?" kata Kai memotong percakapan ku.

"Hehe.Dia ni Kai. Dan yang ni , Anne." kata ku memperkenalkan mereka semua.

"Emm. Jom lah makan~ Nanti habis makanan ." ajak Baekhyun.

"Jom ~"

Kai dan Anne jalan beriringan.

Author's Note:
◆◆ Kai dan Anne tu adik beradik kembar. Bukan couple. Harap maklum. Hehe. Ok , nak sambung ◆◆

Aku dan Chanyeol hanya mengekori mereka dari belakang.

Setibanya kami di kantin,semua murid perempuan menumpukan perhatian terhadap kami. Kenapa? Entah. Erhh --'

CHANYEOL'S P.O.V

Okay. Dia jalan sebelah aku. Erghh. Kekok betul! Fuhh. Calm down, Chanyeol, calm down!! Huh.

Kenapa orang banyak sangat pandang kite orang nii? Hmm.

"Duduk situ,nak?" ajak Baekhyun sambil menunjuk ke arah sebuah tempat kosong.

"Jom~" jawab Kai.

"Chanyeol,jangan salah faham tau.Saya dan Baekhyun ni kawan rapat je. Kitorang kenal sejak kitorang mula sekolah sini. Tu yang dia berani nak panggil saya baby lah , princess suka suka hati dia je.Saya minta maaf bagi pihak dia erkk. Sorry~" kata Mienna lalu menghadiahkan senyuman manis kepada ku. Ya. Senyuman itu. Senyuman yang mampu membuat aku tersenyum & mampu membuat hatiku berdegup kencang.

"Nae.Gwenchanha." jawab ku.

"Chanyeol, awak ada adik beradik yang lain?" tanya Kai yang dari tadi diam kepada ku.

"Ada.Kakak saya." jawab ku pula.

"Ohh."

"Yahhh!! Kenapa korang tak tunggu kami bertiga hah?!!" jerit seorang pelajar lelaki.Pfttt. Pendek.

BAEKHYUN'S P.O.V

"Yahhh!! Kenapa korang tak tunggu kami bertiga hah?!!" jerit seorang pelajar lelaki. D.O!!

"Korang yang lambat. Dah lah kita tak sama kelas , kan? Korang lambat kita orang pergi lag dulu~ Lapar~" kata ku .

"Huhh!" dengus D.O pula. Haha

"Ala~ Mianhe D.O oppa~ Kalau oppa merajuk,tak comel tau~" kata Mienna sambil mencuit pipi D.O

"Hah! Ngan D.O bukan main mesra dia~ Aku nihh? Sekali pum tak. Ngan Baekhyun adalah~!" rungut Kai.Ceh. Jealous lah tu. Phuiii.

"Ala tomel² ~ Jangan lah merajuk~ Nanti aku peluk okayy~" kata Xiumin sambil membuat aegyo. LOL.

"Woii!Tak nak lah aku!" kata Kai.

#Selesai chapter 2. So how? Best tak? Mianhe kalau tak best~ Drop your comment about my story~ Mianhe kalau ada typo. Vote okay ?#

Mr. StrangerWhere stories live. Discover now