{Chapter 1}

2.9K 103 6
                                    

Di sebuah rumah, budak 13 tahun bernama Ali. Ali adalah anak yatin dan tinggal dengan kawan ayahnya Dayang dan Zain. Mak ayah Ali sudah tiada masa Ali 11 tahun kerana kemalangan.

(Di Bilik Ali)

Dayang: "Ali, bangun Ali" Dengan nada lembut. Dayang goyangkan badan Ali dengan pelahan. Ali buka matanya dengan pelahan.

Ali: "Hmm... dah pukul berape??" Ali soal Dayang sambil gosok mata.

Dayang: "Dah pukul 5:30" Dengan nada lembut. Ali bangun terus pergi mandi.

(2 Minit Kemudian)

Ali pergi sekolah dengan skuternya. Ali sampai je kat sekolah Ali lihat sekeliling takut pembuli tu ada. Ali selalu di buli oleh Jet, Chris, Alicia, Roza, Mika, Syed dan Shaun. Chris dan Alicia berumur 14 tahun. Jet, Shaun, Syed, Mika dan Roza 13 tahun.

Kelas 1 Avicenna:
Ali
Syed
Shaun

Kelas 2 Avicenna:
Alicia
Chris

Kelas 1 Destari:
Roza
Mika
Jet


Ali masuk dengan pelahan2. Ketika itu Ali berjalan sambil lihat sekeliling hingga...


Bukk!!


Ali terlanggar seseorang dan menyebabkan Ali terjatuh ke lantai.

???: "Eh!? kau tak pape??" Budak lelaki berumur 14 tahun yang Ali langgar itu adalah Rudy yang baru pindah ke sekolah itu.

Ali: "Jangan ape2kan aku!!!" Jerit Ali sambil cover muka. Rudy hairan.

Rudy: "Ape2kan kau? aku nak tolong kau je" Dengan nada lembut. Rudy hulurkan tangannya. Ali memegang tangan Rudy.

Ali: "Terime kasih, name aku Ali" Ali berkenalan dengan senyuman manis.

Rudy: "Aku Rudy" Mereka berkenalan. Mereka masuk ke kelas bersama2. Pembuli tak daoat nak buli Ali kerana ada Rudy.

Bersambung...
Ok tak?😅 sorry tau Ali kene buli dan ejen2 baik jadi pembuli😭😭 demi Ruli UwU❤
Bye!

Lonely To LovelyWhere stories live. Discover now