First of all,saya tak reti sangat nak tulis cerita dan mungkin cerita ni akan melayang jauh dari tajuk asal dan diminta bersabarlah membaca sehingga ke akhir cerita ini ececececcehhhh 😅😅
"Jihyo,aku rasa Tuan Rumah tu suka kaulah.."
Jihyo memandang pelik kawannya itu.Sebelah keningnya terjungkit ke atas tanda tidak senang dengan ungkapannya itu.
Mengapa kaitkan dirinya dengan tuan rumah itu pula?Tidak waraskah dia?
"Taklah,sebab kalau kau fikir balik takkanlah dia saja-saja nak kasi duit lebih kat kau dan yang paling penting dia kasi duit lebih kat kau je aku mana dapat so kau tak rasa pelik ka?!!"Soal Wheein.
"Tak pelik pun,sebab pada aku Tuan Rumah tu mesti baik hati sebab kasi duit lebih dekat orang baik macam aku ni.."
"Habistu aku jahatlah sebab tu dia tak kasi duit lebih?"😬 kata wheein.
"Bukan macam tu,kau pun tahu kan yang aku ni baik tak macam kau lambat hantar pesanan orang sebab kau pergi dating dengan Kihy- "
"Ehhh diam-diam!!Jangan kuat sangat nanti dia dengar macam mana?!!" Kata wheein sambil menoleh ke arah kiri dan kanannya.
"Kenapa?Bukan kau dengan dia couple ke?Ataupun kau jealous bila aku sebut nama dia??"Tanya Jihyo dengan nada mengusik.
"Mana ada jealous tapi kau pun tahu kan yang dia mana pandang perempuan macam aku,ini kan nak couple dengan aku memang taklah.."
"Alah jangan putus asa,kau pun tahu kan yang dia tu memang 'buta' sikit bab-bab cinta ni,tapi aku yakin kalau kau usaha mesti dia akan nampak punya.."kata Jihyo.
"Itu pun kalau dia nampak kasih sayang aku ni.." Kata wheein sayu.
"Oh jadi kasih sayang kau ni yang bawa kau sampai nak teman dia selesaikan kerja sampai kerja kau sendiri tinggal?No wonder ramai yang suka aku dengan dia yang hantar pesanan.."kata Jihyo.
"Kau kena faham jihyo,dia bawa pesanan banyak sangat jadi aku kena tolong..."
"Habis waktu kau hantar pesanan dia tak tolong pun.Kenapa kau beria sangat nak tolong dia ni?" Tanya Jihyo.
'Dia nak tolong tapi aku tak bagi sebab nanti dia penat.."Kata wheein lagi.
"Kau tak penat pula?Sampai sanggup tunggu dia habis kerja baru kau sambung kerja kau?"Tanya Jihyo.
"Bila aku tengok muka dia semua rasa penat tu hilang sebab aura dia pergghh!!"kata Wheein dengan kuat dan dengan tidak sengaja mengejutkan Heolmoni yang terlelap di atas bangku malas bersebelahan dengan tempat duduk Jihyo.
"Wheein Jung,Heolmoni tahu kamu ada suara yang boleh buat Highnote tapi ini bukan masa untuk gunakannya.."kata Heomoni selamba.
"Sorry Heolmoni,Wheein tak sengaja.Semua salah Jihyo dia yang paksa Wheein tinggikan suara sebab dia dah pekak katanya.."jawab Wheein selamba.
"Yelaa,aku je yang salah.."😒
"See dia yang salah bukan Wheein.."😯
"😑"
"Apa-apa jelah kamu berdua ni,Heolmoni nak ke dapur nak apa-apa panggil je.."
Jihyo dan wheein mengangguk faham.
"So,apa kata aku ikut kau sekali pergi hantar makanan kat rumah tu,on?"Tanya Wheein.
"Eh apasal pula?Sejak bila kau care sangat nak ikut aku hantar makanan ni?Habis macam mana pula dengan buah hati kau tu?Takkan nak biar dia hantar makanan sorang-sorang.."kata Jihyo.
YOU ARE READING
RAMYEON 🍜WonHyo🍜 (OG)
RomanceSi gadis yang pandai memasak segala jenis makanan tetapi tidak pandai memasak Ramyeon iaitu mee Korea. Si teruna yang suka makan Ramyeon tetapi tidak pandai memasak Ramyeon dan akan lakukan apa sahaja untuk mendapatkan makanan kegemarannya itu "kau...