ep 2

113 13 2
                                    

Sudah sebulan Lisa bekerja sebagai secretary Jeon Jungkook...Sebulan juga la mereka kerap bergaduh...Namun pada Jungkook ia hanya la satu gurauan sehingga kan dia dapat merasakan sesuatu yang di panggil cinta...

"Kook nanti bawa Lisa ke tempat ni papa akan tunggu korang kat sana...

"untuk ape pa ?

"bawa je ada hal penting yang nak dibincangkan..

"tak boleh nak bincang kat sini ke pa ?

"no this is personal so we need some privacy to discuss about this..bawa Lisa ke location yang papa send dekat kamu..

"Arraseo...Nanti Kook bawa Lisa..

"Okay papa pergi dulu..

"Pergi mana pa ?

"Pergi mana lgi Kook pergi meeting..I have client from Daegu...

"Oh okay..

Jungkook keluar dari bilik pejabat papa nya lalu dia menuju ke meja Lisa..

"Lisa ?

"Ye Encik ?

"Masuk bilik aku sekarang..Aku ada hal nak cakap..

"Okay.

Jungkook mengatur langkah masuk ke dalam bilik begitu juga dengan Lisa..Dia membuntuti Jungkook dari belakang..

"Have a seat..

"Apa yng encik nak cakap tu penting sangat ke sampai tak boleh nak cakap kat luar..Kata Lisa menyampah dengan boss nya yang poyo ni tak habis habis nak kenakan dia hari hari..

"Dinner nanti kau ikut aku

"Eishh nak buat ape , taknak lah..

"Kau ni kalau tak menolak boleh tak..aku kata ikut tu ikut je la apa yg susah sangat..Tiba tiba sahaja Jungkook menengkin Lisa entah mengapa.

"Encik ni knp ? kalau saya taknak tu taknak lah jangan nak paksa..

"ni sebuah arahan dari papa aku kalau dia tak suruh aku bawa kau aku pun tak ingin lah..

"Baiklah kalau papa encik yang suruh saya akan ikut tapi kalau encik nak kenakan saya lagi siap encik..

"Aku pun tak ingin nak kenakan kau...Dah keluar sekarang..

Lisa terus bangun dan keluar darj bilik Jungkook...Namun mulut nya sudah mengata Jungkook si poyo itu..

'Elehh aku cakap elok elok kot yang dia nak tengking aku pahal ? Ishh tak ingin nak kenakan aku konon...Dah sebulan aku kerja sini sebulan juga la aku kena hadap perangai dia yang suka kenakan aku...Harap muka je handsome tapi perangai hmm tak boleh bawa bincang..Perdana menteri Malaysia pun taknak tau orang mcm dia tu...Baik bagi je dia dengan corona biar sakit sebab kena jangkitan corona..kata Lisa yang sedang menuju ke meja nya..Sempat dia memaki hamun kepada Jungkook..

《Okay guys don't take it serious okay》

"Lisa cepat sikit nanti papa aku bising pula kita lambat ni..

"Ishh kejap lah tak reti nak besabar ke....Boleh je kan sabar...

"Banyak lah kau punya sabar dah cepat lah sikit...

"Ha yelah yelah cepat lah..

Di dalam kereta Jungkook.Lisa dan Jungkook hanha mendiamkan diri hanya bunyi radio di kereta Jungkook sahaja yang mengeluarkan bunyi...

******

"Haa dah sampai pun korang duduk lah...

"Kita buat apa kat sini Tuan Jeon ?

"Tunggu kejap ye Lisa tunggu tetamu sampai bru Lisa tau apa yng kita buat kat sini..

"Pa apa kita nk buat ?

"Sbar la..

"Haa tu drg dah sampai...Lantas Lisa dan Jungkook melihat ke arah yang di tunjukkan oleh Tuan Jeon..

"Eomma!!! Appa!!!  Kata Lisa sambil berlari menuju ke arah eomma dan appa nya..Dia amat merindui insan tersebut...Dia tidak mengetahui bahawa appa dan eomma nya berada di korea.

"So memandangkan semua dah ada dekat sini...Dan jam pun dah menunjukkan jam 7.30 apa kata kita order makanan dulu then bru kita discuss..

"Okay..


Seusai mereka makan Jungkook terus bertanya kepada semua apa yg hendak di bincangkan..

"So apa yang nak kena bincangkan tu...Nampak serious je ni ?

"Memang serious Kook...

"So apa lagi Tuan Jeon cakap lah..

"Sbenarnya...Kami dah berpakat nak nikah kan korang

What?!!!! Nikah !!!????

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 07, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

His Secretary (Lisskook +slowupdate)Where stories live. Discover now