CHAPTER 14

138 25 3
                                    

Mata dibuka. Bintik bintik cahaya menjengah pandangan yang kabur. Kepala masih terasa berat. Dunianya sedang berputar dengan ligat. Dia cuba bangun sambil menyeimbangkan tubuhnya yang kejung. Tangannya meraba raba di sekitar untuk mencari tempat bagi menampung tubuhnya. Kelopak mata dikelip beberapa kali. Pandangan yang kabur menjadi lebih jelas. Tika itu juga, dia mendengar suara suara di sekitarnya, mendayu dayu di telinga.

"Aku kat mana ni?"soal Jong Kook meliarkan pandang ke sekeliling. Kelihatan ada beberapa buah pondok yang dibuat dari buluh dan beratapkan daun kelapa. Tempat yang terasa asing baginya. Beberapa orang manusia berkulit gelap, memakai baju yang dibuat dari daun dan kulit haiwan itu mengelilingi Jong Kook. Jong Kook berpaling ke sebelahnya. Kawan kawan yang lain masih terbaring. Mereka dikurung dalam satu sangkar yang besar.

"Ji Hyo! Baekhyun! Kyung Soo! Lay! Bangun wei!"Dikejutkan satu persatu kawan kawannya itu. Mereka tersedar dalam keadaan masih bingun, melihat sekeliling dengan pandangan kosong.

"Kat mana ni wei?"soal Baekhyun, cuba membetulkan posisi tubuh.

"Kita kena tangkap dengan diorang,"Semua memandang ke arah telunjuk Jong Kook yang dihalakan ke hadapan. Sekumpulan orang itu mula menatap mereka di luar sangkar.

"Siapa diorang tu?"tanya Kyung Soo. Sangkar kayu yang mengurung mereka itu ditendang dengan kuat. Jong Kook pun sama. Dia cuba memukul sangkar itu berkali kali, namun kayu kayu yang membina sangkar tersebut sangat keras dan utuh.

"Wei, diorang datang ke arah kita la,"jerit Ji Hyo. Seorang lelaki yang membawa sebilah parang mendekati sangkar. Dua orang lelaki lagi mengekori lelaki tersebut di belakang. Yang lain hanya berdiri mengelilingi sangkar tersebut. Mereka bersorak, bagaikan menyambut pesta.

Lelaki tersebut membuka pintu sangkar. Dia mengamati ke arah Ji Hyo. Wajah Ji Hyo ditatap lama dan bibirnya menguntum senyuman sinis.

"Sini kau!"dia menarik tangan Ji Hyo dengan kasar. Ji Hyo meronta ronta cuba meleraikan genggam lelaki tersebut. Yang lain turut membantu Ji Hyo.

"Bagi betina ni kalau korang nak hidup,"parang di tangannya dilibas, nyaris nyaris terkena pada Jong Kook yang berada di hadapan Ji Hyo.

"Korang, lepaskan aku. Jangan risau, aku akan selamat,"kata Ji Hyo terpaksa menturuti arahan lelaki tersebut. Dia tak nak kawan kawannya yang lain terkorban sebab nak selamatkannya. Lelaki itu membawa Ji Hyo keluar dari sangkar. Tangan dan kaki Ji Hyo diikat kemas. Beberapa orang perempuan memimpin Ji Hyo ke sebuah pondok. Ji Hyo sempat berpaling ke arah sangkar, melihat lelaki tersebut sedang bergelut dengan Jong Kook.

Jong Kook turut diheret keluar dari sangkar kayu. Tiga orang lelaki itu merebahkan Jong Kook ke tanah. Kepala Jong Kook dihentak dengan batu menyebabkan Jong Kook sekali lagi pengsan. Diorang angkat tubuh Jong Kook bersama lalu diletakkan di atas sebuah meja. Kaki dan tangan Jong Kook diikat pada bucu meja. Diorang tanggalkan semua pakaian Jong Kook. Mereka mula mengelilingi meja itu, mata masing masing menatap Jong Kook dengan penuh nafsu. Seorang perempuan tua memanjat naik ke atas meja. Dia mencangkung di atas tubuh Jong Kook. Sebelah tangannya memegang pisau. Sangat menjijakan apabila wanita tua itu memasukkan kemaluan Jong Kook ke dalam mulutnya, menjilat organ itu dengan rakus sehingga menitik air liurnya. Lay, Kyung Soo dan Baekhyun yang tengok benda tak senonoh tu terus menutup mata.

"Mak cik tua tu stim sangat ke? Diorang ni orang apa? Asal macam tak betul je aku tengok,"kata Lay mempersoalkan keganjilan yang dilihat itu. Dia pasti bukan dia sorang je yang perasan.

"Wei, buatla sesuatu. Kita kena lari dari tempat bodo dan orang orang gila tu. Lepas satu satu bala datang,"tambah Kyung Soo mula memikirkan idea untuk diorang bebas dari sangkar tu. Buat masa sekarang, dia buntu. Tak satu pun dapat merangsang buah fikirannya.

 𝘼𝙉𝘼𝘾𝙊𝙉𝘿𝘼𝙎Where stories live. Discover now