1

5 2 0
                                    


Hyumin pov

Rentak kakiku melangkah lemah. Suami dan anak aku... Hilang. Hilang di bawa arus air. Nak tak nak, aku kena menetap dekat sini.

Tiket penginapan aku tatap. Ikutkan hati, aku nak balik. Tapi, selagi mereka berdua belum di jumpai. Aku rela duduk sini tak kesah berapa lamapun.

Tehyung

Soomin

Mana kamu nak.. Mama risau.

Kaunter resort aku tuju bagi mendapatkan kunci.

"ini kunci cik, bilik nombor 777."
Salah seorang dari mereka membawakan beg bagasi aku ke destinasi.

"terima kasih"
Tombol pintu aku pulas. Cantik bilik ni. Tapi sayang, aku berseorangan. Menunggu keputusan dengan penuh harapan supaya mereka di jumpai.

Tubuh longlai aku hempas di atas katil empuk. Penat. Mataku di pejam buat seketika. Keadaan bilik yang sunyi menjadikan deria pendengaran  lebih sensitif.

Aku... Terdengar suara kanak kanak. Ya, suara tu datang dari dalam bilik. Aku bergegas bangun mencari dari mana datangnya suara itu.

Ruang dapur, bilik ke dua, balkoni dan yang terakhir bilik air. Perlahan lahan daun pintu aku tolak. Air mata aku mengalir. Perasanku kini bercelaru. Macam mana? Mustahil!

"Mama!!! Lama Soomin dengan ayah tunggu mama dekat sini tau" Soomin dengan Taehyung... Macam mana mereka boleh ada dekat sini. Dalam bilik ni? !

Tubuh kecilnya aku peluk erat. Persoalan demi persoalan di biarkn berlalu.

"Soomin.. Kamu tak apa apakan sayang. Ada Luka mana mana tak hmm? Oh tuhan" mukaku yang sembab di pegang dengan tangan kecilnya. Manakala Taehyung menjadi pemerhati di sebelah.

"Soomin okay ma.. Ayah selamatkan Soomin macam ikan josh tau tadi..rawr" mereka berduaku peluk erat. Sungguh aku takut untuk kehilangan mereka.

"sayang. Janganlah nangis lagi. Suami awak yang kacak ni ada dengan awak sekarang.. Sayangkan nyawa saya, tak semudah itu suami awak ni mati selagi awak masih ada di sisi. Stay with me" Dahiku menjadi sasaran bibirnya. Aku bersyukur mereka selamat. Tapi macam mana?

-

"μέχρι που θέλετε να κρατήσετε αυτό το μυστικό"
(sampai bila kau nak simpan rahsia ni?)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 29, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

What The Fish???! KthWhere stories live. Discover now