PART 2

34 5 8
                                    

~pakkk~

"Aku dah ckpkan satu barg aku pecah 3 kali kau kena" kata perempuan tua itu. Rotan yg berada di tgnnya dilibas diblkg lelaki itu. Dia hnya memejamkan mata menahan sakit.

"Omma mianhae , jeongin xsengaja" kata jeongin.

"Sape omma kau hah ?" Kata omma tirinya itu

~pakkk~

"Tu la kau , masa omma kau mati haritu kau xmati sekali" smbung omma tirinya lagi.

"OMMA GEMANHAE (?)" Kata jaehyun sebaik saje dia memasuki rumah itu. Ommanya mengabaikan kata kata anaknya itu. Dia mengakat rotan utk merotan jeongin tpi bnda lain yg terjadi.

Jeongin membuka matanya. Dia merasa ada org memeluknya.

"Hyung gwenchanha ?" Tnya jeongin kpd hyungnya itu. Jaehyun hnya mengangguk. Omma tirinya melihatnya dgn marah.

"Jaehyun mianhae , ni kau punya pasal" kata omma tirinya itu lalu menunjal kpla jeongin. Jaehyun menepis perbuatan ommanya lalu menarik jeongin kearah biliknya. Dia melihat ommanya dgn marah. Jeongin hnya menundukkan kplanya.

"Duduk sini hyung pergi ambil ubat" kata jaehyun. Jeongin hnya mengangguk.

"Hyung mianhae" kata jeongin. Dia melihat hyungnya yg tengah mencari ubt dgn perasaan bersalah.

"Neo wae mianhae ?" Tnya jaehyun kpd adiknya itu. Dia menyuruh adiknya membelakanginya supaya senang utk sapu ubt. Jeongin hnya menurut.

"Mianhae sbb jeongin hyung kena pukul" kata jeongin. Jaehyun hnya ketawa.

"Gomawa hyung" kata jeongin. Jaehyun hnya mengangguk.

"Hyung" pnggil jeongin.

"Mmm , wae ?? Appeo ?" Soal jaehyun.

"Aniyyeo , jeongin nk bgithu sesuatu boleh ?" Tnya jeongin kpd hyungnya itu. Dia berpaling melihat hyungnya. Jaehyun hnya mengangguk.

"Kalau jeongin nk jadi idol boleh ??" Kata jeongin. Jaehyun memandng jeongin.

"Boleh je" kata jaehyun. Jeongin tersenyum.

"Tapii... " kata jeongin. Dia membiar ayatnya tergantung.

"Jeongin takut omma xbgi ke ?" Tnya jaehyun. Jeongin hnya tertunduk. Jaehyun dah agak yg adiknya terlalu takut utk buat sesuatu kerana ommanya itu.

"Nnti hyung bgithu omma elok elok" kata jaehyun. Jeongin memandng jaehyun smbil tersenyum. Dia terus memeluk hyungnya.

"Jeongin masuk bilik dulu tau" kata jeongin lalu keluar dri bilik jaehyun. Dia membuka pintu bilik itu semula.

"Wae ?" Tnya jaehyun.

"Jaljayo" kata jeongin. Jaehyun hnya tersengih lalu mengangguk.

Levanter Highschool

"Weyh jeong jom pergi toilet aku nk kencing arr" ajak hyunjin kpd jeongin. Jeongin hnya mengangguk.

"Chan hyung jeongin dgn hyunjin pergi tandas jp" laung jeongin kpd chan. Chan hnya mengangguk. Mereka berdua keluar dri kelas lalu pergi ke tnds.

"HYUNG HYUNG HYUNG !!!" Jerit jisung kpd mereka semua. Semua yg berada di dlm kls 6-1 melihat jisung dgn pelik. Dia menghiraukan mereka semua lalu bergerak kearah stray kids bersama felix.

"Kau pahal terjerit jerit ni ? Sekali aku tgk macam monyet , dua kali aku tgk macam babun pun ada , tiga kali aku tgk bru aku perasan yg kau spesies diaorg" kata minho kpd jisung. Dia melihat minho dgn pndng tidak puas hati.

DEPRESSION [Y.J.I]Where stories live. Discover now